hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > مردم شایعات مربوط به واکسن کرونا را جدی نگیرند

مردم شایعات مربوط به واکسن کرونا را جدی نگیرند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: مردم به شایعاتی که در مورد واکسن کرونا مطرح می شود توجه نکنند و نسبت به واکسیناسیون خود و خانوده شان اقدام کنند.
دکتر سید مهدی طباطبایی افزود: در حال حاضر تمامی واکسن های کرونا که در کشور و استان تزریق می شود، مراحل پیش بالینی و کارآزمایی بالینی را طی کرده کرده است و بعد از اطمینان از اثر بخشی و اطمینان از اینکه ضرر انسانی ندارد مجوز تزریق صادر شده است.
وی با اشاره به این موضوع که مردم به شایعاتی که در مورد واکسن کرونا مطرح است توجه نکنند، افزود: تجربه نشان داده است که پوشش بالای واکسیناسیون کرونا می تواند از مرگ و میر و بروز شدید بیماری کرونا جلوگیری نماید.
دکتر طباطبایی قطع زنجیره انتقال بیماری و کاهش مرگ میر را دو هدف مهم واکسیناسیون کرونا عنوان کرد و افزود: زنجیره انتقال بیماری زمانی قطع خواهد شد که حداقل 80 درصد افراد جامعه واکسن کرونا را دریافت کرده باشند، از همه هم استانی های عزیز تقاضا می شود برای دریافت واکسن اقدام نمایند.
دکتر طباطبایی افزود: در حال حاضر میزان تلقیح واکسن کرونا در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به بیش از 933 هزار دوز رسیده است و پوشش واکسیناسیون در جمعیت 12 تا 18 سال به درصد85 رسیده و بیش از 70درصد جمعیت بالای 18 سال بر علیه بیماری کرونا واکسینه شدند.
وی گفت: پویش من هم واکسن زدم برای ارتقاء پوشش واکسیناسیون کووید-19 در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از 25 آبانماه آغاز شده وتا 15 آذرماه ادامه دارد.
وی ادامه داد: در این پویش برنامه واکسیناسیون کرونا بصورت محله محور توسط تیم های سیار علاوه بر مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در حاشیه شهر انجام می شود.
وی در خصوص کمپین واکسیناسیون تکمیلی سرخک، سرخجه و اوریون در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در اجرای واکسیناسیون سرخک بیش از 301 هزار کودک 9 ماهه تا 7 سال واکسن سرخک دریافت کردند و پوشش واکسیناسیون به بیش از 98 درصد رسیده است و تا پایان هفته این طرح ادامه دارد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد