hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > افزایش ۴۰ درصدی قیمت شیرینی نسبت به مدت مشابه سال گذشته

افزایش ۴۰ درصدی قیمت شیرینی نسبت به مدت مشابه سال گذشته

رئیس اتحادیه صنف شیرینی‌سازان، شیرینی فروشان، کافه و قنادی مشهد با اشاره به اینکه «قیمت شیرینی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است»، گفت: ریشه این افزایش قیمت، گران شدن مواد اولیه است.تقاضایی برای خرید شیرینی وجود ندارد. بسیاری از کارگاه‌های شیرینی‌پزی در مشهد تعدیل شده و فعالیت آنچنانی ندارند و تعدادی از آن‌ها نیز تعطیل شده‌اند.
محمد فرزانی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت بازار شیرینی اظهار کرد: با گستردگی شیوع ویروس کرونا و قرمز شدن وضعیت مشهد، نه تنها صنف قنادی و شیرینی فروشی بلکه تمامی اصناف بیشتر از قبل تحت فشار بودند.
وی افزود: گران شدن شیرینی به خاطر افزایش قیمت مواد اولیه است. همزمان با افزایش قیمت تخم‌مرغ، شکر،آرد و روغن هزینه تمام شده تهیه شیرینی نیز افزایش یافته است. در پی افزایش قیمت شیرینی، صنف شیرینی‌فروشان در شرایط خوبی به سر نمی‌برد زیرا این صنف نیازهای اولیه مردم را تامین نمی‌کند و به همین خاطر شیرینی اولویت خرید مردم محسوب نمی‌شود.
رئیس اتحادیه صنف شیرینی‌سازان، شیرینی فروشان، کافه و قنادی مشهد با بیان نابسامانی روند عرضه و تقاضا در بازار شیرینی‌فروشان عنوان کرد: در حال حاضر وضعیت عرضه و تقاضا بسیار نابسامان است و تقاضایی برای خرید شیرینی وجود ندارد. بسیاری از کارگاه‌های شیرینی‌پزی در مشهد تعدیل شده و فعالیت آنچنانی ندارند و تعدادی از آن‌ها نیز تعطیل شده‌اند. از طرفی پرداخت قبوض مختلف برق، آب، گاز و... در مغازه‌ها سرسام‌آور شده و این در شرایطی است که فروشنده هیچ سودی از مغازه نمی‌برد.
فرزانی ادامه داد: قیمت شیرینی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته و ریشه این افزایش قیمت، گران شدن مواد اولیه است.
وی تصریح کرد: امیدواریم تورم کنترل شده، قدرت خرید مردم افزایش پیدا کرده و وضعیت معیشت مردم رو به بهبودی حرکت کند.
رئیس اتحادیه صنف شیرینی‌سازان، شیرینی فروشان، کافه و قنادی مشهد همچنین عنوان کرد: امروزه به دلیل گرانی، مراجعه مردم به شیرینی‌فروشی‌ها کاهش پیدا کرده است و اغلب مردم شیرینی مورد نیاز خود را از سوپرمارکت‌ها و یا نانوایی‌ها تهیه می‌کنند. سوپرمارکت‌ها و نانوایی‌ها جزء صنف شیرینی‌فروشان قرار نمی‌گیرند و بیشتر آن‌ها شیرینی‌های خشکی را به فروش می‌رسانند که از کارگاه‌های غیرمجاز و بعضا از شهرستان‌ها تهیه می‌شود. پیشنهاد بنده به مردم این است که مردم برای حفظ سلامتی‌شان شیرینی مورد نیازشان را تنها از مراکز شیرینی معتبر و واحدهای صنفی که پروانه دارند تهیه کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد