hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > جان باختن ۷ بیمار کرونایی در اردبیل/ تزریق بیش از ۶۲۹ هزار دز واکسن کرونا

جان باختن ۷ بیمار کرونایی در اردبیل/ تزریق بیش از ۶۲۹ هزار دز واکسن کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: طی شبانه روز گذشته ۷ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان فوت کرده اند.
شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی شبانه‌روز گذشته ۴۸ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شده اند.
او با بیان اینکه در این مدت ۷ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان فوت کرده است افزود: خوشبختانه ۹۲ بیمار مبتلا به کرونا نیز با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان اردبیل مرخص شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل ادامه داد: شمار کل بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان اردبیل به ۴۳۵ نفر رسید که از این تعداد ۹۶ بیمار بدحال در بخش ICU تحت مراقبت ویژه قرار دارند.
حبیب‌زاده بیان کرد: براساس آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان‌های مشگین‌شهر، بیله سوار و نیر در وضعیت قرمز، شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، خلخال و گرمی در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های سرعین، نمین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت زرد قرار دارند.
او با تاکید بر ادامه استفاده مردم از ماسک گفت: امروز دغدغه ما، موج پنجم کرونا بوده که عمدتا از نوع ویروس جهش‌یافته دلتای هندی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با اشاره به روند واکسیناسیون کرونا تصریح کرد: تاکنون در استان اردبیل ۶۲۹ هزار و ۵۳۱ دوز واکسن تزریق شده که از این مقدار ۴۳۰ هزار و ۹۹۱ دوز مربوط به نوبت اول و ۱۹۸ هزار و ۵۴۰ دوز مربوط به نوبت دوم واکسیناسیون است.
حبیب‌زاده با اشاره به اهمیت انجام واکسیناسیون بیان کرد: باید روند واکسینه شدن مردم استان اردبیل بیشتر شده و به‌صورت خیلی فعال‌تر ادامه یابد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد