hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > کارگران مشاغل پرخطر هنوز واکسینه نشده اند

کارگران مشاغل پرخطر هنوز واکسینه نشده اند

دبیرکل کانون انجمن‌های صنفی کارگران با اشاره به اینکه کارگران مشاغل پرخطر هنوز واکسینه نشده اند گفت:برخی از کارگران مانند منشی مطب های خصوصی, کارگران واحدهای خدماتی ,نیروهای فعال در داروخانه ها حتماً‌باید در اولویت باشند.
هادی ابوی,رئیس کانون انجمن‌های صنفی تکنسین‌های دارویی سراسر کشور ، درباره عدم واکسینه شدن کارگران که در معرض خطر هستند گفت: در شرایطی که همه افراد به قرنطینه خانگی دعوت شده‌اند، همکاران ما در داروخانه‌ها مجبور به حضور در محل کار هستند. اما مساله اینجاست که از ابتدایی‌ترین امکانات مانند ماسک و دستکش برای استفاده خودشان هم محروم بودند. تفاوت کارکنان بیمارستان‌ها با افراد شاغل در داروخانه‌ها این است که شرایط در بیمارستان‌ها ایزوله است و تلاش می‌کنند کادر درمان دچار هیچ مشکلی نشوند، اما در داروخانه‌ها شرایط ایزوله نیست. مریض‌هایی که به داروخانه مراجعه می‌کنند در نزدیک‌ترین حالت قرار می‌گیرند و با همکار فعال در داروخانه صحبت می‌کنند؛ یعنی خطر ابتلا به این ویروس هم برای شاغلان در داروخانه‌ها وجود دارد و هم برای سایر افرادی که به داروخانه‌ها مراجعه می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه هنوز تعداد زیادی از کارگران مشغول در داروخانه ها و مطب های خصوصی واکسینه نشده اند گفت: در جریان شیوع این بیماری، افرادی بیشتر در معرض خطر قرار گرفتند که از نظر ایمنی بدن ضعیف بودند. افرادی که در داروخانه‌های کشور و مطب های خصوصی مشغول فعالیت هستند معمولا با افراد بیمار سر و کار دارند. این مکان ها، مکان های مستعدی برای انتقال این ویروس است. معمولا‌ً در تمام داروخانه‌ها شیشه و استیل به‌کار رفته است. ابزارآلاتی که دوستان با آن کار می‌کنند می‌تواند عامل انتقال ویروس باشد.ضرورت دارد که به صورت جدی واکسینه شدن این کارگران در دستور کار قرار گیرد. در حال حاضر تنها در چند استان واکسینه شدن این کارگران به صورت کامل اجرا شده است.
دبیرکل کانون انجمن‌های صنفی کارگران با اشاره به اینکه کارگران باید بر اساس مشاغل پرخطر در اولویت دریافت واکسن کرونا باشند گفت: برخی از کارگران مانند منشی مطب های خصوصی, کارگران واحدهای خدماتی ,نیروهای فعال در داروخانه ها حتماً‌باید در اولویت باشند.
دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران گفت: به طور مثال منشی مطب ها در معرض خطر بسیار زیاد هستند,‌چرا که اولین قدم مراجعه بیماران در شرایطی که بیمارستان ها شلوغ هستند مطب ها است. مطب ها ازجمله مکان هایی هستند که امکان انتشار ویروس کرونا در آن زیاد است. اما مشاهده می کنیم که منشی مطب ها علی رغم اینکه از کمترین حمایت های اجتماعی مانند بیمه تأمین اجتماعی و قرارداد کار محروم هستند, در لیست واکسیناسیون کادر درمان هم قرار نگرفته اند و با خطر دسته و پنجه نرم می کنند.
 ابوی با بیان اینکه تقاضای ما این است که یکی از نمایندگان کارگران در ستاد تصمیم گیری سیاست های کنترل کرونا باشد تا بتوانند دغدغه های این قشر را بازگو کند. ضروری است که نماینده ای از کارگران در ستاد مقابله با کرونا حضور داشته باشد, تا نگرانی های این قشر را بازگو کند.
فعال کارگری گفت:با توجه به اینکه کارگران در معرض خطر بسیاری هستند و در صورت ابتلا هزینه های درمانی زیادی را باید تقبل کنند و بعضاً‌از کار بی کار می شوند و به مشکلات متخلفی برخورد می کنند. ضرورت دارد در اولویت دریافت واکسن باشند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد