hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > اردبیل| تلاش شهرداری برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام

اردبیل| تلاش شهرداری برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام

اردبیل این روزها در مسیر پیشرفت گام برمی‌دارد و بر همین اساس همزمان با دهه مبارک فجر پروژه‌های شهرداری اردبیل به ارزش 74 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید تا در خدمت شهروندان قرار گیرد.

شهردار اردبیل در این زمینه اظهار کرد: در مسیر توسعه و پیشرفت شهرها آنچه شاخصه شهر اردبیل محسوب می‌شود توجه به الگوی «شهر انسان‌محور» است که به‌عنوان رویکرد شهرداری اردبیل در دستور کار قرارگرفته و ما در این حوزه با تمام توان فنی و اجرایی و الگوهای شهر انسان‌محور وارد عمل شده‌ایم.

حمید لطف‌اللهیان نمونه این طرح‌ها را که به‌صورت ملی افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است رینگ سلامت شورابیل و توسعه همایش‌های پیاده‌روی در این مسیر اعلام و خاطرنشان کرد: این رینگ که در کشور بی‌نظیر است در منطقه نمونه گردشگری شورابیل به بهترین فضا برای حضور مردم و علاقه‌مندان به ورزش به‌ویژه ورزش‌های همگانی تبدیل‌شده است.

شهردار اردبیل اجرای طرح‌هایی نظیر نورپردازی شهری و اجرای پیاده راه‌ها را در مناطق مختلف شهر اردبیل یادآور شد و افزود: در چندین منطقه با طراحی مناسب پیاده راه‌ها در حال اجراست به‌طوری‌که هدف اصلی شهرداری از اجرای آن در کنار سهولت تردد همشهریان تقویت حوزه گردشگری و همچنین زیباسازی سیما و منظر شهری است تا در مناسبت‌های مختلف بتوان از ظرفیت این پیاده راه‌ها در همایش‌های مردمی استفاده کرد.

لطف‌اللهیان با بیان اینکه شهرداری در طرح‌های بازآفرینی شهری با همراهی راه و شهرسازی استان اردبیل فعالیت‌های مختلفی را انجام می‌دهد، بیان کرد: در این طرح‌ها شهرداری سعی می‌کند با توافقی که با مالکین انجام می‌دهد نسبت به تغییر کاربری زمین به کاربری مسکونی به اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل پرونده‌ها را ارسال کند تا با تهیه طرح‌های اولیه این پروژه‌ها در بخش‌های مختلف عملیاتی و اجرایی شود.

او افزود: کمک به بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری در کنار سایر دستگاه‌ها یکی از اصلی‌ترین رویکردهایی است که شهرداری تلاش می‌کند تا اهداف خود را به شایستگی در این حوزه انجام دهد.

خواهرخواندگی با شهرهای مطرح جهان

شهردار اردبیل در مورد خواهرخواندگی شهر اردبیل با برخی از شهرهای مطرح دنیا تصریح کرد: شهرداری اردبیل در مورد خواهرخواندگی با تیزاواشاواری مجارستان برنامه‌های عملیاتی را انجام داده و به خواهرخواندگی با پنج شهر ولگاگراد روسیه، گنجه آذربایجان و شهرهای طرابزون، سیواس و ایغدار اقدام کرده است.

لطف‌اللهیان اظهار کرد: به میمنت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همزمان با دهه فجر پروژه‌های شهرداری اردبیل به ارزش 74 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید تا در خدمت شهروندان قرار گیرد.

او خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها در مناطق پنج‌گانه شهرداری و شورابیل اجرایی و عملیاتی شده که شامل بهبود عبور و مرور، بهسازی معابر، اصلاح هندسی، آسفالت‌ریزی معابر، توسعه فضای سبز و ارتقای خدمات ایمنی بوده است.

شهردار اردبیل افتتاح این پروژه‌ها را در 150 عنوان یادآور شد و بیان کرد: ما شاهد راه‌اندازی پروژه‌های منطقه دو شهرداری اردبیل و همچنین منطقه شورابیل هستیم که به ارزش 29 میلیارد تومان افتتاح‌شده تا در کنار سایر پروژه‌های مناطق پنج‌گانه زمینه استفاده شهروندان از این پروژه‌ها فراهم آید.

لطف‌اللهیان ادامه داد: ما در سال‌های گذشته در منطقه شورابیل شاهد اجرای پروژه‌های زیرساختی به شکل گسترده بودیم که امروز ثمره آن را با جذب سرمایه‌گذاران در قالب پروژه‌های متعدد شاهد هستیم که افتتاح آن‌ها زمینه بهره‌مندی شهروندان را از این پروژه‌ها با هدف ارتقای نشاط اجتماعی شهروندان و فراهم کردن تفریحات سالم به وجود آورده است

هیچ‌یک از پروژه‌های عمرانی تعطیل نشده است

او به شرایط نامساعد اقتصادی کشور و به‌تبع آن اردبیل اشاره کرد و گفت: علیرغم این شرایط حساس اقتصادی شهر اردبیل یک کارگاه بزرگ عمرانی است و در جای‌جای این شهر هیچ‌یک از پروژه‌های عمرانی تعطیل نشده است.

شهردار اردبیل اهتمام شهرداری اردبیل را در اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام یادآور شد و تصریح کرد: بهسازی معابر، بهبود عبور و مرور و ایجاد تقاطع غیرهمسطح از سرعت مناسبی برخوردار بود و ما در مرکز شهر با فعال کردن کارگاه‌های پل قدس شاهد پیشرفت ۵۵ درصدی این پروژه عظیم شهری هستیم.

لطف‌اللهیان در مورد توسعه فضای سبز، پارک‌ها و فرهنگسراها نیز بیان کرد: در کنار توسعه فضای سبز و ارتقای مبلمان شهری سعی کردیم در مناطق مختلف شهر اردبیل نسبت به کاشت درخت، درختچه‌های زینتی و همچنین راه‌اندازی صندلی‌های نورانی اقدام کنیم.

او اقدامات شهرداری را در حوزه توسعه و نگهداری فضای سبز در یک سال اخیر و با تأمین 16 میلیارد تومان اعتبار یادآور شد و خاطرنشان کرد: ما امسال در حوزه توسعه و نگهداری فضای سبز بیش از 90 درصد تعهدات خود را براساس بودجه تعریف‌شده انجام دادیم و اولویت ما بیشتر موضوع نگهداری و صیانت از 400 هکتار فضای سبز خالصی است که در سطح شهر و مناطق مختلف وجود دارد.

لطف‌اللهیان ضرورت استفاده از توان علمی دانشگاه‌ها را در توسعه این بخش یادآور شد و خاطرنشان کرد: شهرداری اردبیل با همکاری مستمری که با دانشگاه محقق اردبیلی و آزاد دارد سعی می‌کند از پایان‌نامه‌ها و کارهای تحقیقاتی دانشجویان در توسعه فضای سبز پایدار در اردبیل حمایت کرده و به‌نوعی از ایده آن‌ها در توسعه بوستان‌ها و پارک‌ها استفاده کند.

لطف‌اللهیان به نوسازی وسایط حمل‌ونقل عمومی اعم از تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها و ساماندهی مسیرهای جابجایی مسافران درون‌شهری اشاره کرد و افزود: در راستای تقویت فرهنگ ترافیک و جلوگیری از تردد خودروهای شخصی سعی ما بر این است تا در هسته مرکزی شهر با توسعه پیاده راه‌ها زمینه توسعه ورزش همگانی و پیاده‌روی را فراهم کرده و به‌نوعی به‌سلامت عمومی کمک کنیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد