hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > آذربایجان شرقی| ماجرای دو ورزشگاه نیمه‌کاره

آذربایجان شرقی| ماجرای دو ورزشگاه نیمه‌کاره

شهرستان مرند با حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت یکی از سه شهرستان پرجمعیت استان آذربایجان شرقی است. مردم مرند سال‌ها برای ساخت ورزشگاه حضرت ولی‌عصر (عج) چشم‌انتظار بودند اما وعده‌ها در این زمینه به سرانجام نرسید؛ مسئولین مردنی ورزشگاه دیگری را جایگزین آن کردند اما با گذشت ۱۲ سال حالا دو ورزشگاه نیمه‌کاره رهاشده است.

کلنگ احداث ورزشگاه جدید مرند از سال ۱۳۸۵ بر زمین زده شد و امروز ۱۲ سال از آن روز می‌گذرد! این ورزشگاه نه‌تنها نیمه‌کاره به حال خود رهاشده و بی‌توجهی مدیران استان و شهرستان، خسارت‌هایی را به بیت‌المال وارد کرده، بلکه ظرفیت ۱۵ هزارنفری آن، با ۲۰ درصد پیشرفت به ۵ هزار نفر کاهش یافت.

 وجود معارض در محل احداث ورزشگاه، عامل رکود این طرح ملی استان بوده که مسئولان شهرستانی و استانی بارها از برطرف کردن معارض خبر داده‌اند اما همچنان پروژه راکد و در حال تخریب است.

معاون استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه سند ورزشگاه ۵ هزارنفری حل‌شده است، افزود: بسیاری از مشکلات ورزشگاه ازجمله سند آن برطرف شده که نیاز به توجه بیشتر است.

داود گرشاسبی گفت: پروژه ورزشگاه ۵ هزارنفری مرند جز اولویت ما است و باید به حوزه ورزش و جوانان توجه ویژه‌ای شود.

بلاتکلیفی دومین ورزشگاه در حال احداث

همچنین نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امکانات ورزشی مرند جوابگوی نیازهای این شهرستان نیست، گفت: شهرستان مرند دومین شهر بزرگ آذربایجان شرقی به شمار می‌رود اما زیرساخت‌های ورزشی لازم در آن ایجاد نشده است

محمد حسن‌ نژاد افزود: شهرستان مرند یک ورزشگاه به نام حضرت ولی‌عصر (عج) در حال احداث دارد که متأسفانه ساخت آن به دلایل واهی چون عبور برق فشارقوی از مکان ورزشگاه بلاتکلیف‌ رهاشده است.او خاطرنشان کرد: استادیوم جدیدی به‌جای آن در سال ۸۵ در ورودی مرند از مسیر ورودی تبریز به مرند جایگزین و متأسفانه منابع مالی ورزشگاه قبلی از ردیف ملی خارج‌شده است.

احداث ورزشگاه در بسیاری از شهرها به اتمام رسیده

اما مشاور عالی مدیرعامل شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی کشور در این زمینه گفت: فاز اول ورزشگاه ۵ هزارنفری شهرستان مرند در آینده نزدیک شروع می‌شود اما فاز دوم باید با مشارکت شهرستان و استان تکمیل شود.

مهتاج همچنین افزود: در بسیاری از شهرها، پروژه‌های ۵ هزارنفری به اتمام رسیده که در حال حاضر توجه بیشتر بر روی این پروژه است.

اجرای فاز اول در دستور کار است

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مرند نیز، ابراز داشت: طی آخرین بازدیدی که هفته گذشته صورت گرفت قرار شد با همکاری فرمانداری ویژه و اداره ورزش و جوانان شهرستان مرند و توسعه تجهیز امکان ورزشی، فاز اول این ورزشگاه به ظرفیت هزار نفر آغاز شود.

امیرحسین فقیهی با اشاره به اینکه ظرفیت این مجموعه ورزشی به ۱۵ هزار نفر قابل‌افزایش است، افزود: اگر وضعیت جوی اجازه می‌داد عملیات احداث این مجموعه ورزشی زودتر آغاز می‌شد، با مساعد شدن هوا عملیات عمرانی به‌زودی شروع می‌شود.

او با اشاره به اینکه اتمام فاز اول سه تا چهار ماه طول می‌کشد، عنوان کرد: در فاز اول این مجموعه ورزشی، پیست دو ومیدانی، میدان فوتبال و اتاق‌های اداری احداث می‌شود که هزینه آن از محل اعتبارات ملی تأمین می‌شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مرند دلیل به تعویق افتادن ۱۲ ساله احداث این ورزشگاه را وجود معارض دانست و از حل آن خبر داد.

فقیهی همچنین از توسعه و تجهیز مجموعه ورزشی حضرت ولی‌عصر (عج) مرند خبر داد و گفت: این مجموعه نیز طبق ماده ۲۷ به پیمانکار داده‌شده تا عملیات تعمیر، تجهیز کف‌پوش و سقف و رنگ‌آمیزی صورت بگیرد.

او ادامه داد: زمین چمن، بخش سوارکاری و اتاق‌هایی برای اسکان هیئت‌های ورزشی در این مجموعه احداث خواهد شد البته احداث چمن به دلیل قیمت بالای آن به تصویب نرسید.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد