hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > انفجار با ۱ کشته و ۹ زخمی در شیراز

انفجار با ۱ کشته و ۹ زخمی در شیراز

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز، از انفجار مرگبار یک منزل مسکونی در روستای کیان آباد شیراز با یک کشته و ۹ مصدوم خبر داد.
محمدهادی قانع بامداد دوشنبه ۳۰ فروردین به خبرنگاران گفت: در ساعت ۲۱ و ۴۵ دقیقه یکشنبه شب ۲۹ فروردین حادثه انفجار در یک ساختمان مسکونی به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان دو ایستگاه ۱۷ و ۶ را به محل حادثه واقع در کیان آباد خیابان موعود اعزام کرد.
او با بیان اینکه اولین گروه از آتش‌نشانان سریعا بعد از اعلام حادثه به محل رسیدند، گفت: با حضور عوامل آتش‌نشانی در محل مشاهده شد که حادثه در یک ساختمان دو طبقه مسکونی رخ داده و کانون آن نیز انفجاری بوده که بر اثر نشت شدید گاز از سیلندر ۱۱ کیلویی در مجاورت اجاق رخ داده و موجب آتش سوزی و انفجار لحظه‌ای طبقه دوم منزل مسکونی شده است.
قانع با بیان اینکه آتش‌نشانان با تقسیم شدن به دو گروه اقدام به اطفای حریق و نجات افراد کردند، گفت: یک گروه از آتش‌نشانان اقدام به اطفای حریق و ایمن‌سازی محل کرده و دقایقی بعد موفق به اطفای کامل آتش شدند و ساکنین سریعا توسط گروه دوم از میان دود و خطر به خارج از منزل انتقال یافتند.
او عنوان کرد: متاسفانه خانواده ۱۰ نفره ساکن در این منزل شامل دو خانم جوان، یک آقا و هفت بچه یک تا هفت ساله به شدت دچار سوختگی شدند.
او اضافه کرد: براساس مشاهدات دو کودک در وضعیت وخیمی بودند که یکی از آنان به دلیل شدت سوختگی جان خود را از دست داد.
قانع اضافه کرد: با خروج ساکنین از میان شعله‌های آتش وانتقال به محل امن توسط تیم‌های آتش نشان، مصدومان سریعا به بیمارستان منتقل شدند.
او گفت: بررسی اولیه کارشناسان حاکی از آن است که نشت گاز و ایجاد شعله سبب وقوع این حادثه شده است، اما تحقیقات و بررسی‌های تکمیلی پس از اتمام عملیات آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد