hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > افزایش ۵۰ درصدی تخلفات ساختمانی

افزایش ۵۰ درصدی تخلفات ساختمانی

مدیر منطقه یک شهرداری قزوین از افزایش قابل توجه ارسال پرونده های تخلفات ساختمانی به کمیسیون ماده ۱۰۰ خبر داد و گفت: تخلفات ساختمانی در این منطقه پارسال نسبت به سال ۹۸، ۵۰ درصد رشد یافت.
به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین اصغر بهنام زاده افزود: سال گذشته دو هزار و ۴۴ مورد پرونده تخلفات ساخت و ساز از واحد شهرسازی به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع داده شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد افزایش داشته است.
وی گفت: در این تعداد برای یک هزار و ۱۴۴ پرونده در کمیسیون ماده صد رأی صادر شده و ۹۰۰ پرونده نیز در حال بررسی و در انتظار صدور رأی است.
مدیر منطقه یک شهرداری قزوین اضافه کرد: ۱۹۹ پرونده که آرای آن‌ها در کمیسیون ماده ۱۰۰ اخذ شده برای اجرای حکم به واحد اجرایی احکام ارجاع شده است.
وی تاکید کرد: مالکان در احداث ساختمان باید براساس پروانه ساختمانی صادره اقدام کرده و از افزودن نما و تغییر نقشه ساختمانی خودداری کنند تا از هدر رفتن سرمایه و اتلاف زمان جلوگیری شود.
بهنام زاده یادآور شد: سال گذشته شهروندان منطقه یک بیش از ۲۰ میلیارد ریال عوارض نوسازی به شهرداری پرداخت کردند که نسبت به مدت مشابه ۴۰ درصد رشد داشته است.
وی افزود: درآمد حاصل از پرداخت عوارض نوسازی در محلات مختلف برای احداث فضای سبز، خانه‌های فرهنگ و زیبا سازی هزینه می‌شود.
قزوین دارای سه منطقه شهرداری است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد