hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > افتتاح ۳موزه جدید در گیلان تا پایان سال؛ بنای "دانش‌سرای رشت" مرمت می‌شود

افتتاح ۳موزه جدید در گیلان تا پایان سال؛ بنای "دانش‌سرای رشت" مرمت می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان گفت: ۳ موزه صید و صیادی، نهضت جنگل و مردم‌شناسی عشایر تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
مسعود حلاج‌پور ، اظهار داشت: در حال حاضر 19 موزه تخصصی در استان گیلان وجود داشته و از ابتدای امسال تاکنون 3 موزه سنجش، موزه رودبار و موزه ماسوله در استان افتتاح شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گیلان خاطرنشان کرد: افتتاح 13 موزه در گیلان در دستور کار بوده که از این تعداد تا 3 موزه تا اسفندماه امسال افتتاح می‌شود.
حلاج‌پور افزود: افتتاح موزه صید و صیادی شهر پره‌سر با مشارکت شهرداری این شهر، موزه مردم‌شناسی عشایر شهر رضوانشهر و موزه نهضت جنگل در خانه میرزا کوچک خان در دستور کار قرار گرفته است.
وی ابراز داشت: در حال حاضر حدود 60 درصد از کارهای اجرایی موزه صید و صیادی و موزه مردم‌شناسی عشایر و 90 درصد از امور اجرایی موزه نهضت جنگل انجام شده و این 3 موزه تا اسفندماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه برای هر شهر استان گیلان یک برند مشخص شده گفت: موزه‌های تخصصی نقش به سزایی در معرفی این برندها و فرهنگ اصیل و تاریخی هر شهر گیلان دارند.
حلاج‌پور افزود: هدف از ایجاد موزه نهضت جنگل جمع آوری عکس، اسناد، مدارک و اشیاء مربوط به نهضت جنگل، مشروطیت، میرزاکوچک خان و همراهانش است که نقش مهمی را در تاریخ و هویت گیلان ایفا کردند.
وی درباره ترمیم ساختمان دانشسرای ملی شهر رشت گفت: خوشبختانه خیری حاضر شده که هزینه مرمت سقف این ساختمان را پرداخت کرده و بعداً این مبلغ را دریافت کند که بدین ترتیب مرمت سقف این ساختمان با مشارکت شهرداری رشت به‌زودی آغاز می‌شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد