hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > آخرین مصوبات ستاد کرونا در استان کرمان اعلام شد

آخرین مصوبات ستاد کرونا در استان کرمان اعلام شد

معاون استانداری کرمان با آشاره به آخرین مصوبات ستاد کرونا در استان کرمان اظهار داشت: عادی انگاری باعث می‌شود دوباره به وضعیت قبل برگردیم.

محمدصادق بصیری ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا استان کرمان با تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) و با بیان اینکه امروز جلسه ستاد ملی کرونا برگزار شده است اظهار داشت: این ویروس به‌شدت قبل در دنیا جولان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در کشور ما آمار مبتلایان سیر نزولی دارد گفت: 33 شهر در شمال کشور قرمز و نارنجی هستند اما در استان کرمان وضعیت این هفته نسبت به هفته قبل بهتر هم هست گفت: 12 شهر آبی در استان کرمان داریم و مابقی آنها در وضعیت زرد است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با تأکید بر اینکه این وضعیت شکننده است افزود: اگر پروتکل‌ها رعایت نشود دوباره به وضعیت قبل باز خواهیم گشت و نباید عادی انگاری شود.

وی با بیان اینکه رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و دوری از تجمع‌ها همچنان تأکید می‌شود گفت: ادارات و دستگاه‌های دولتی موظف هستند حساس‌سازی کرونا را داشته باشند و از عادی انگاری ویروس در جامعه خودداری شود.

بصیری با اشاره به اینکه مأموریت‌های کاری غیراداری باید لغو شود و دورکاری کارکنان برای جلوگیری از ازدحام همچنان باید رعایت شود ادامه داد: امروز در ستاد کرونا تصویب شد که حضور دانش آموزان پایه اول و دوم در مدارس نقاط زرد و آبی اختیاری بوده و اجباری نیست.

وی با بیان اینکه حضور کادر مدرسه در مدارس الزامی است گفت: برای پایه‌های اول و دوم در مناطق آبی و زرد به صورت اختیاری خانواده‌ها می‌توانند دانش آموزان را به مدرسه بفرستند، به ویژه مدارسی که تعداد دانش آموزان آنها کم است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با اشاره به اینکه کلاس کمتر از 10 نفر و مدرسه با جمعیت کمتر از 50 نفر هم جزو شاخص‌هایی بود که اعلام شد افزود: برنامه‌ریزی خود آموزش و پرورش حداکثر دو روز در هفته و یکی دو ساعت در هر روز است که آن هم اصلاً اجباری نیست.

وی مهمترین مصوبه امروز را در ارتباط با برگزاری مراسم 22 بهمن، سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی دانست و گفت: در ستاد تصمیم گرفته شد امسال این مراسم را با توجه به وضعیت ناپایدار بیماری، به طور متفاوتی برگزار کنند.

در این جلسه حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه تعداد بستری‌ها در سطح بیمارستان‌ها و مرگ و میرها در حال کاهش است اظهار داشت: در هفته گذشته و چند روز اخیر وضعیت کمی بدتر شده و اصلاً نباید عادی انگاری شود.

وی با بیان اینکه تعداد تست‌های مثبت شده به 12 درصد رسیده در حالی‌که در هفته گذشته این درصد شش درصد بود که نشان از آغاز یک پیک جدید در استان است گفت: رهگیری افراد در معرض خطر در طرح شهید سلیمانی انجام می‌شود و درخواست داریم مردم همکار کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه عدم همکاری بعضی از مردم در اجرای دقیق طرح شهید سلیمانی یک چالش است افزود: شناسایی زودرس به پیشگیری از ابتلای جدید به کرونا بسیار کمک می‌کند و امیدواریم مردم همکاری کنند تا زنجیره ویروس قطع شود.

وی با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی به‌صورت محله محور در سطح استان کرمان در حال اجرا است گفت: از بسیج و هلال‌احمر در اجرای طرح شهید سلیمانی مقابله با کرونا در استان تشکر می‌کنم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد