hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > فرآیند فرزندخواندگی مشکل ندارد/واگذاری ۸۷ کودک به متقاضیان در فارس

فرآیند فرزندخواندگی مشکل ندارد/واگذاری ۸۷ کودک به متقاضیان در فارس

مدیرکل بهزیستی استان فارس با بیان اینکه فرآیند درخواست فرزندخوانده مشکلی ندارد، ایجاد امکان طرح تقاضا برای همه متقاضیان در داخل و خارج کشور و حتی زنان مجرد به شکل الکترونیکی را یادآور شد.
سید محمدصادق کشفی‌نژاد بیان کرد: همه افراد متقاضی فرزندخواندگی چه در داخل و چه در خارج از کشور می‌توانند فرایندهای ثبت درخواست، رسیدگی، ارجاع، معرفی کودک و پیگیری‌های لازم را به شکل الکترونیکی دنبال کنند. 
به گزارش ایسنا به نقل از بهزیستی فارس، کشفی‌نژاد با بیان اینکه سطح سواد خانواده یکی از اولویت‌های مهم در واگذاری فرزند است، گفت: اولویت نخست واگذاری فرزند با خانواده‌های فاقد فرزند است.
امکان واگذاری فرزند به زنان مجرد
مدیر کل بهزیستی استان فارس خاطرنشان کرد که خانم‌های مجرد می‌توانند درخواست خود را به عنوان اولویت دوم در پذیرش فرزند ثبت کنند. 
کشفی‌نژاد ادامه داد: اولویت سوم با خانواده‌های دارای فرزند است که پس از تقاضا درخواستشان مورد بررسی قرار می‌گیرد.
او گفت: در حال حاضر مشکلی در فرایند فرزندخواندگی در کشور وجود ندارد و فرزند خواندگی طبق روال مرسوم انجام می‌شود اما تا حد امکان روندهای اداری آن به صورت غیر حضوری است.
کشفی‌نژاد با بیان اینکه تعداد ۳۴۰ متقاضی پشت نوبت فرزندخواندگی قرار دارند، گفت: متقاضیان می‌توانند با توجه به راه‌اندازی سامانه فرزندخواندگی از اردیبهشت ماه امسال، درخواست خود را ثبت کرده و فرایند را طبق تاریخ تقاضای خود تا مرحله نهایی به اتمام برسانند.
به گفته مدیرکل بهزیستی فارس، در ۹ ماهه منتهی به پایان آذر امسال، ۷۸ کودک در فارس به خانواده‌های متقاضیان فرزندخواندگی واگذار شده است که از این تعداد ۴۴ فرزند دختر، ۳۴ فرزند پسر و ۳ فرزند هم به صورت امین موقت هستند که به فرزندخواندگی سپرده شده‌اند. 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد