hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > کردستان| شهرک صنعتی در شهرستان بانه توسعه می‌یابد

کردستان| شهرک صنعتی در شهرستان بانه توسعه می‌یابد

 فرماندار شهرستان بانه یکی از اولویت‌های اصلی در این شهرستان را برنامه‌ریزی در راستای کاهش وابستگی اقتصاد بانه به مسائل مرتبط به مرز عنوان کرد.


 محمد فلاحی با اشاره به وضعیت فعلی شهرستان بانه بیان کرد: در حال حاضر بخش اصلی فعالیت‌های اقتصادی در شهرستان بانه با مسائل مرزی مرتبط است و با هرگونه تغییر و تحولی در بخش مرز مردم شهرستان بانه به‌ویژه فعالان عرصه‌های اقتصادی با مشکلات جدی مواجه می‌شوند.

او ادامه داد: یکی از اولویت‌های اصلی دولت در راستای توسعه شهرستان بانه، برنامه‌ریزی برای کاهش وابستگی اقتصاد این شهرستان به مرز است و در همین راستا نیز برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفته و انتظار می‌رود که در سایه افزایش تعامل و همکاری‌های مشترک این روند رو به رشد ادامه داشته باشد. فرماندار شهرستان بانه گفت: در شرایط فعلی با هرگونه وقفه در فعالیت‌های مرزی، مردم شهرستان بانه با مشکلات متعددی مواجه می‌شوند و این وضعیت را در سال جاری و در جریان نوسانات نرخ ارز و همچنین محدود شدن فعلی از فعالیت‌های مرزی دیدیم.

او افزود: دولت تلاش می‌کند تا با سرمایه‌گذاری در سایر بخش‌ها و جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در حوزه‌هایی گردشگری، کشاورزی و صنعتی میزان وابستگی اقتصاد این شهرستان به مسائل مرتبط با مرز با کاهش دهد و خوشبختانه در همین راستا فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است و انتظار می‌رود که این روند رو به رشد با جدیت هر چه تمام‌تر دنبال و پیگیری شود.

او از توسعه شهرک صنعتی در شهرستان بانه به‌عنوان یکی از فعالیت‌های این بخش نام برد و بیان کرد: هم‌اکنون شهرک صنعتی شماره یک بانه فعال است و با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته زمینه برای راه‌اندازی شهرک صنعتی شماره دو در این شهرستان نیز صورت گرفته است. فلاحی ضمن اشاره به تصویب ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان بانه، یادآور شد: در حال حاضر فاز نخست ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان بانه آغازشده است و کارهای عملیاتی محوطه‌سازی و تأمین زیرساخت‌های دیگر در این منطقه نیز در دست اجراست.

او اظهار داشت: راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان بانه با توجه به نزدیکی آن با اقلیم کردستان عراق یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب در راستای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و توجه به بخش تولید است که انتظار می‌رود با حمایت‌های مسئولان کشوری و استانی این مهم هر چه سریع‌تر اجرایی و عملیاتی شود. فرماندار شهرستان بانه افزود: هم‌زمان با این مهم موضوع ایجاد منطقه آزاد تجاری در شهرستان‌های بانه و مریوان نیز در دستور کار قرار دارد و با توجه به تصویب آن در مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود که از سوی سایر مراجع نیز مورد تائید قرارگرفته و هر چه سریع‌تر اجرایی و عملیاتی شود. او به توسعه بخش کشاورزی به‌عنوان یکی دیگر از زیرساخت‌های توسعه در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در حوزه کشاورزی نیز علیرغم محدودیت‌های مختلف ازجمله کمبود زمین ولی فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است و تلاش می‌کنیم که با ارائه تسهیلات مناسب به افراد متقاضی در این بخش به وضعیت بهتری دست پیدا کنیم.

فلاحی به دیگر ظرفیت مهم شهرستان بانه در راستای رسیدن به توسعه پایدار اشاره کرد و گفت: در حوزه گردشگری نیز شهرستان بانه یکی از مناطق ویژه استان کردستان است و در صورت بهره‌برداری از ظرفیت‌های در اختیار این بخش، می‌توان به توسعه بهتر این شهرستان امیدوار بود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد