hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > چرا قیمت مسکن در زنجان گران است؟

چرا قیمت مسکن در زنجان گران است؟

رئیس تاق اصناف استان زنجان با اشاره به موضوع ساماندهی مشاورین املاک گفت: جوازهای کسب با توجه به ظرفیت منطقه صادر می‌شود و مشاورین املاک اجازه تعویض منطقه کاری را ندارند.
محمود موسوی ، در خصوص ساماندهی بنگاه‌های مشاوران املاک در استان اظهار داشت: نزدیک به یک سال است که این طرح را شروع کرده‌ایم و در این مورد فعالیت‌های خوبی انجام گرفته است.
وی با بیان اینکه در این بازه زمانی نزدیک به بیش از 400 مورد جواز در صنف مشاورین املاک باطل شده است، افزود: موارد فعال و غیرفعال رصد شدند و همه اطلاعات تجمیع شدند و یکسری دستورالعمل‌هایی برای افراد فعال ارائه شد.
رئیس اتاق اصناف استان زنجان تصریح کرد: این صنف ملزم هستند همه لوازم مورد نیاز برای تایپ و پرینت را داشته باشند تا همه روند کار تنظیم قرارداد در خود واحد صنفی انجام شوند و تا به این لحظه نزدیک به 80 درصد فعالان این صنف به این تجهیزات مجهز شده‌اند.
وی با اشاره به پلمپ شدن واحدهای صنفی بدون جواز کسب گفت: در مناطقی هم که از نظر تعداد مشاورین املاک اشباع شده بود دیگر جواز کسب جدید صادر نمی‌شود چرا که نیازی به این امر نیست، علاوه بر این کسانی که جواز کسب دارند نیز نمی‌توانند منطقه خود را عوض کنند چرا که با توجه به ظرفیت مناطق جواز صادر می‌شود.
موسوی تاکید کرد: متاسفانه برخی از مشاوران املاک به گرانی مسکن در زنجان دامن می‌زنند و قطعا یکی از راهکارهای ما این است که با این دلالان برخورد کنیم. یکی از راهکارهای ما در مقابله با گرانی، کاهش حق کمیسیون بود چرا که با افزایش بی‌رویه مسکن، حق کمیسیون‌ها هم به ‌شدت افزایش یافته بود ولی به لطف خدا موفق شدیم حق کمیسیون‌ها را کاهش دهیم اگرچه بسیاری از مشاوران املاک موافق این کار نبودند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد