hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ایلام| کسب معتبرترین جایزه مستند حیات‌وحش جهان توسط کشاورز ایلامی

ایلام| کسب معتبرترین جایزه مستند حیات‌وحش جهان توسط کشاورز ایلامی

جایزه برتر جشنواره وایلد اسکرین (اسکار سینمای حیات‌وحش) در انگلستان به کشاورز ایلامی سوژه اصلی مستند در قلمرو دم عنکبوتی ساخته فتح‌الله امیری مستندساز شایسته استان ایلام رسید.


در اختتامیه این جشنواره جایزه پاندای طلایی بخش بهترین استعدادهای در حال ظهور که به گفته مجری معروف برنامه هری مارشال اولین بار است به یک شخص ایرانی تعلق می‌گیرد، به محمود منصوری کشاورز ایلامی سوژه فیلم مستند در قلمرو دم عنکبوتی رسید.

مستند در قلمرو دم عنکبوتی که برای اولین بار در جشنواره‌های داخلی و خارجی حضور یافته به‌عنوان نخستین فیلم مستند از کشور ایران و استان ایلام موفق به دریافت جایزه پاندای طلایی از معتبرترین جشنواره فیلم‌های مستند حیات‌وحش جهان در بخش کشف استعدادهای در حال ظهور شده است.

محمود منصوری که توسط مسئولان برگزاری جشنواره با دعوت‌نامه‌ای که اسم دیوید آتنبرو در پای آن بود به‌عنوان مهمان ویژه جشنواره به انگلستان دعوت‌شده بود اما به علت رد شدن ویزایش نتوانست برای گرفتن جایزه به جشنواره برود و به‌صورت ارتباط ویدئویی با مسئولان جشنواره ارتباط برقرار و به خاطر توجه ویژه داوران به او تشکر کرد.

جایزه منصوری را محمد علاء تهیه‌کننده مستقل فیلم به نمایندگی از وی دریافت کرد.

وایلد اسکرین به‌عنوان معتبرترین رویداد سینمای حیات‌وحش جهان امسال در سی و ششمین سال برگزاری خود، از ۱۵ تا ۱۹ اکتبر مصادف با ۲۳ تا ۲۷ مهرماه در شهر بریستول کشور انگلستان که به هالیوود سبز شهرت دارد، برگزار شد.

مستند در قلمرو دم عنکبوتی روایتِ یافتنِ افعی دم عنکبوتی به تهیه‌کنندگی محمد اعلاء، تکامل‌یافته‌ترین افعی دنیا است که فقط در ایران و استان ایلام یافت می‌شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد