hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > آذربایجان غربی > سال آینده جشن احیای دریاچه ارومیه برگزار می شود

سال آینده جشن احیای دریاچه ارومیه برگزار می شود

رئیس جمهوری کشورمان گفت: با اتمام طرح های در دست اجرا احیا امیدواریم سال آینده جشن احیای دریاچه ارومیه را برگزار کنیم. 

 حجت الاسلام حسن روحانی صبح پنجشنبه در آئین بهره برداری از سد کانی سیب و طرح‌های صنعت آب و برق آذربایجان غربی که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، افزود: کاری که دولت در زمینه محیط زیست در منطقه شمال غرب کشور انجام داد از کارهای بزرگ و تاریخی ایران است.

وی با بیان اینکه امیدوارم تلاش‌ها در حوزه اقدامات دولت در بخش محیط زیست منطقه شمالغرب کشور به ثمر برسد تا بتوانیم اوایل سال آینده احیای دریاچه ارومیه را جشن بگیریم، ادامه داد: احیای دریاچه ارومیه یکی از وعده‌های اولیه دولت به مردم آذربایجان غربی و شرقی و کل منطقه شمال غرب کشور بود.

روحانی با تاکید بر اینکه زندگی مردم شمال غرب وابسته به دریاچه ارومیه است، گفت: اگر ما دریاچه ارومیه را رها می‌کردیم، در سال ۹۶ این دریاچه به طور کامل خشک می‌شد و در سال ۹۷ زندگی را در منطقه شمالغرب کشور تمام می‌کرد.

وی با بیان اینکه با خشک شدن دریاچه ارومیه همه مردم این منطقه ناچار به مهاجرت می‌شدند، عنوان کرد: این مشکل زیست محیطی به ویژه در آذربایجان شرقی و شهر تبریز به دلیل طوفان شن و نمک حادتر بود و هیچ کس نمی‌توانست زندگی کند و هم مزارع و هم زندگی انسان‌ها را نابود می‌کرد.

رئیس جمهوری با بیان اینکه این طرح برای ما مهم است، از اقدامات و تلاش‌های مهندسین برای اتمام آن سد کانی سیب و همچنین اقدامات برای اتمام تونل مهم ۳۵ و نیم کیلومتری قدردانی کرد.

وی همچنین خطاب به استاندار آذربایجان غربی خواست تا کانالهای ۳ و ۴ شبکه زهکشی کرم آباد که در حال حاضر حدود ۸ هزار و ۴۰۰ هکتار را پوشش می‌دهد، در اسرع وقت تکمیل شود تا کشاورزان منطقه حداکثر استفاده را از این کانال‌ها و سدها داشته باشند.

امروز با حضور رئیس جمهوری کشورمان ۱۰ طرح به صورت همزمان با اعتباری بیش از ۱.۳ هزار میلیارد تومان در حوزه صنعت آب و برق در آذربایجان غربی افتتاح شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد