hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > پنج شهرستان استان همدان زرد شدند/ شرایط همچنان شکننده

پنج شهرستان استان همدان زرد شدند/ شرایط همچنان شکننده

استاندار همدان گفت: شهرستان‌های همدان، نهاوند، تویسرکان، بهار و فامنین در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفتند.
سید سعید شاهرخی,استاندار همدان در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: طبق گزارش امروز ستاد ملی مقابله با کرونا همدان جزو ۹ استانی است که از نظر مهار کرونا وضعیت مطلوبی دارد.
او افزود: تلاش مجموعه دستگاه های مختلف، همکاری و همراهی مردم موجب شد همدان وضعیت خوبی نسبت به گذشته پیدا کند هر چند این شرایط شکننده است و باید مراقبت ها را بیشتر کرد.
استاندار همدان اظهار داشت: کمیته اطلاع رسانی و رسانه ها توجه مردم را بر ضرورت تداوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی معطوف کنند چرا که احتمال بازگشت به وضعیت نارنجی بعید نیست.
شاهرخی ادامه داد: استفاده از ماسک، حضور نیافتن در تجمع و پرهیز از برگزاری دورهمی ها بهترین راهکار برای کمک کردن به کاهش آمار شمار مبتلایان به ویروس کرونا و رسیدن به وضعیت سفید است.
او با بیان اینکه علاوه بر عموم مردم باید مسوولان به ویژه فرمانداران را نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی حساس کرد گفت: یک غفلت احتمال بدتر شدن شرایط و بازگشت به وضعیت گذشته را بیشتر می کند بنابراین برای جلوگیری از عادی انگاری این ویروس باید از همه ظرفیت رسانه ای و فضای مجازی استفاده کرد.
استاندار همدان اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن در ایام فاطمیه اما تاکنون دستورالعمل ملی برای این دهه ابلاغ نشده است و با وجود مشخص بودن شیوه نامه ی بهداشتی تجمع در فضای باز و بسته اما جلسه هماهنگی کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد کرونا با هدف تدوین راهکار و برنامه مشترک در این زمینه تشکیل شود.
شاهرخی با قدردانی از تلاش نیروی انتظامی به ویژه در کنترل ورود و خروج خودروها اظهار داشت: نقش ۵۰ درصدی شب نشینی و دورهمی ها در شیوع کرونا ضرورت کنترل تردد شبانه وسایل نقلیه را بیش از پیش نمایان می کند.
او اضافه کرد: به دنبال اعلام و اطلاع رسانی اعمال محدودیت تردد شبانه بیش از ۷۰ درصد مردم این محدودیت ها را رعایت کردند و شماری هم خودروهای آژانس بودند  و تعداد انگشت شماری این مقررات را رعایت نکردند که باید با قانون شکنان برخورد لازم صورت گیرد.
استاندار همدان بیان کرد: با توجه به اینکه ستاد کرونا اعمال محدودیت تردد شبانه را به استانداران محول کرده است و این محدودیت همچنان  در شهرهای همدان، ملایر، نهاوند و اسدآباد از ساعت ۹ شب تا چهار بامداد اجرا می شود.
شاهرخی درباره گام چهارم بسیج ملی مدیریت و کنترل همه گیری کرونا توضیح داد: اهداف این برنامه پیش از آغاز این طرح در همدان دنبال می شد اما با آغاز طرح شهید سلیمانی، منسجم و سازماندهی شده ورود کردیم.
او  ادامه داد: نیروی بسیج و سپاه در همه موضوع ها از جمله توسعه، عمران و آبادانی استان نقش مهم و برجسته را ایفا کرده اند و در حوزه مقابله با ویروس کرونا نیز با توجه به توان، تخصص و مقبولیت این نیرو، نسبت به اجرای مصوبات تلاش می کنند.
استاندار همدان گفت:همچنان شهرستان‌های ملایر، اسدآباد، کبودراهنگ، رزن و درگزین در وضعیت نارنجی قرار دارند.
از زمان شیوع کرونا در کشور تاکنون ۵۴ هزار و ۴۰۴ نفر از هموطنان  بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد