hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > هر شب حدود ۷۰۰۰ تردد غیرمجاز در مشهد ثبت می‌شود

هر شب حدود ۷۰۰۰ تردد غیرمجاز در مشهد ثبت می‌شود

رییس اداره آموزش و ترافیک پلیس راهور خراسان رضوی گفت: تقریبا از ابتدای آغاز محدودیت‌ها هر شب ۷۰۰۰ تردد غیرمجاز توسط دوربین‌ها ثبت شده که برای آنان پیامک هشدار ارسال شده است.
سرهنگ علیرضا رحیمی  در خصوص میزان کاهش ترددهای شبانه از ساعت ۲۱ الی ۴ صبح اظهار کرد: ۸۰ درصد مردم محدودیت‌های تردد خودروهای شخصی از ساعت ۲۱ را رعایت کرده‌اند. ۲۰ درصد باقی‌ مانده نیز شامل خودروهایی می‌شود که مجوز تردد دارد. اغلب مردم محدودیت‌ها را رعایت کرده‌اند. طی بازدیدهای میدانی که داشته‌ام، برخی از شهروندان در دو شب نخست از محدودیت‌ها اطلاعی نداشتند.
وی افزود: اعمال قانون از طریق دوربین‌های ثبت تخلف به صورت هوشمند اجرا می‌شود. همچنین در ۵۰ نقطه از شهر مشهد تیم‌های نظارتی از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح فعالیت دارند. در دو شب نخست آغاز محدودیت‌ها به خودروهایی که تردد غیرمجاز داشتند، تذکر و اخطار دادیم اما از شب سوم، ترددهای غیر مجاز ثبت و اعمال قانون شده است.
رییس اداره آموزش و ترافیک پلیس راهور خراسان رضوی تصریح کرد: لیست خودروهای دارای مجوز برای تردد شبانه از قبل اعلام و در سیستم ثبت شده است. چنانچه کسی در آژانس تلفنی فعالیت دارد و توسط دوربین‌های ثبت تخلف اعمال قانون شده، می‌تواند نسبت به ابطال و حذف جریمه خود اقدام کند. هدف از اجرای این طرح رعایت شهروندان است که خداراشکر مردم نیز به خوبی رعایت کرده‌اند. ترغیب چندانی برای جریمه و اعمال قانون شهروندان نداریم.
پلاک‌های غیربومی مشهدی اعمال قانون نمی‌شود
رحیمی گفت: نیروهای پلیس راهور از ساعت ۲۱ تا ۴ نسبت به اعمال قانون خودورهای غیربومی اقدام کرده و برخورد می‌کنند. هر پلاکی که جزو پلاک‌های تعریف شده شهر مشهد نباشد، در این ایام در مشهد تردد داشته باشد، اعمال قانون می‌شود اما اگر خودرویی با پلاک هر شهری دیگری در مشهد تردد داشته باشد دال بر این که مدرک سکونت همراه خود داشته باشد، مورد اعمال قانون قرار نخواهد گرفت.
وی تاکید کرد: هر مسافری که پیش از آغاز محدودیت‌ها در مشهد حضور داشته و در این ایام در شهر تردد کند، اعمال قانون خواهد شد. اطلاع‌رسانی‌ها از قبل صورت گرفته و باید پیش از اعمال محدودیت‌ها از شهر خارج می‌شده است.
رییس اداره آموزش و ترافیک پلیس راهور خراسان رضوی در خصوص خودروهایی که برای جلوگیری از ثبت تخلف توسط دوربین‌ها پلاک خود را مخدوش می‌کنند، عنوان کرد: مخدوش کردن عمدی پلاک خودرو دور از فرهنگ و شخصیت ایرانیان است. مخدوش کردن پلاک علاوه بر اعمال قانون مختص خود، جرم است و شخص باید به مقامات قضایی معرفی شود. سه‌شنبه شب بیش از ۶۰ خودرو اقدام به مخدوش کردن پلاک خود کرده‌ بودند که به پارکینگ منتقل شدند.
رحیمی در پایان بیان کرد: نیاز به یک مراقب ویژه از سوی شهروندان است که مسیرهای خلوت آن‌ها را فریب ندهد. تعداد تصادفات کمتر شده اما شدت آنان بیشتر شده است. با توجه به کاهش ترافیک شهری، میانگین سرعت افزایش پیدا می‌کند و شدت تصادفات نیز بالا می‌رود. شهروندان احتمال عبور عابرین پیاده و دوچرخه‌سوار را بدهند و در تقاطع‌هایی که چراغ چشمک‌زن وجود دارد، احتمال عبور هر وسیله نقلیه دیگری را بدهند تا شدت برخورد، جان خود و دیگران را به خطر نیندازد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد