hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > لغو طرح ترافیک از سوی شهرداری انداختن توپ در زمین ماست

لغو طرح ترافیک از سوی شهرداری انداختن توپ در زمین ماست

هاشمی درباره لغو طرح ترافیک و حواشی پیرامون توافق شهرداری با ارتش برای احداث بوستان ارتش توضیحاتی داد.
محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در تشریح جلسه هم اندیشی صبح امروز پیش از دویست و بیست و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز یکشنبه ۲۲ تیرماه برگزار شد در جمع خبرنگاران کفت: جلسه هم اندیشی صبح امروز با حضور شهردار تهران به بررسی طرح‌های اولویت دار شهرداری تهران و درصد پیشرفت آن‌ها گذشت.
رئیس شورای شهر تهران افزود: یکی دیگر از موضوعاتی که مورد بررسی قرار گرفت مرکز نمایش‌های آئینی صبا بو‌د که کار با مالک به بن بست خورده است و اعضای شورای شهر تهران گلایه کردند.
هاشمی ادامه داد: پیشرفت طرح‌های رستگار مقدم و رجایی از دیگر موضوعاتی بود که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و اعضای شورای شهر تهران نظر خود را در این باره اعلام کردند که اعلام شد اواخر تابستان طرح شهید رستگار به بزرگراه امام رضا متصل می‌شود.
او‌بیان کرد: آخرین وضعیت احداث خط ۶،۷ مترو تهران از دیگر موضوعاتی بود که مطرح شد و مدیریت مترو اعلام کرد نیمی از مبلغ اوراق مشارکت اخذ شده و نیم دیگری از این‌مبلغ باید با تضمین‌دولت انجام‌شود و در ادامه نیز به بررسی طرح محور نیلوفری پرداخته شد که از زمان ورود حناچی به مدیریت شهری مسابقه طراحی انجام شد که در ادامه شهرداری با راه آهن به مشکل خورد که در جلسه شهردار تهران با مسئولان قرار شد کلنگ آن در چهار نقطه زده شود.
رئیس شورای شهر تهران افزود: زیر گذر گیشا یکی دیگر از مواردی بود که مطرح شد که علت کندی پروژه لوله آب اعلام و قرار بر این شد کلنگ کنار گذر زیر گذر گیشا را در چندهفته آینده بر زمین بخورد.
هاشمی ادامه داد: پروژه بروجردی یکی دیگر از موارد مورد بحث جلسه هم اندیشی امروز بود که قرار شد با تهاتر و به شکل غیر نقد کار تملک زمین‌ها انجام شود تا در این دوره از فعالیت شورا کار آن انجام شود.
رئیس شورای شهر تهران افزود: زمانی که برای امضای تفاهم‌نامه ۰۶ رفتیم تعدادی از اعضای شورای شهر تهران گلایه کردند که چرا موافقت شد ۶۰۰ هزار متر بارگذاری شود و همین موضوع موجب شد، مخالفت‌ها برخی از افراد و ایجاد جوی منفی در این زمینه ایجاد شد و نمی‌گویم که موضوع بوستان شدن پادگان ۰۶ منتفی شده است.
هاشمی ادامه داد: در مورد طرح ترافیک بار‌ها اعلام نظر کردم و پخش کردن صحبت‌ها به شکل نصفه و نیمه موجب سوء تفاهم می‌شود.
او‌بیان کرد: طرح ترافیک در تهران چند وجهی است و چند معادله و مجهول دارد وقتی تعداد معادلات بیشتر می‌شود باید مجهول‌ها را ثابت کرد و در ادامه به حل معادله بپردازیم.
رئیس شورای شهر تهران افزود: اگر لغو طرح ترافیک مطرح می‌شود، باید پرسید با لغو طرح ترافیک آیا شدت سفر‌ها افزایش پیدا نمی‌کند و آلودگی افزایش پیدا نمی‌کند؟
هاشمی ادامه داد: آیا طرح ترافیک لغو شود حمل و نقل عمومی کاهش پیدا می‌کند؟ روزانه در مترو ۲.۵ میلیون سفر انجام می‌شد که امروزه یک میلیون سفر‌ها کاهش پیدا کرده است و خوشبختانه می‌توان گفت در کشور یک جا برای تصمیم گیری متمرکز داریم و آن هم محل ستاد ملی مقابله با کروناست و این نهاد اگر تصمیم گیری کند که طرح ترافیک لغو شود ما آن را در شورای شهر تهران تصویب می‌کنیم.
او‌بیان کرد: استانداری و ستاد کرونا در حوزه طرح ترافیک تصمیم گیر است و ما تابع تصمیم ستاد مقابله با کرونا هستیم و اعلام شدن این موضوع که چرا شهرداری طرح ترافیک را اجرا می‌کند انداختن توپ در زمین شهرداری است.
رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که چرا با افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا جلسه‌های شورای شهر تهران به شکل غیر حضوری برگزار نمی‌شود افزود: قانونی برای غیر علنی برگزار کردن جلسه‌های شورای شهر تهران نداریم.
هاشمی ادامه داد: برگزاری جلسه به شکل مجازی و یا لغو آن در شورای شهر تهران به مانند این است که روحانی اعلام کند که جلسه‌های مجلس برگزار نشود تا بدین روش استیضاح هم نشود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد