hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ضدعفونی روزانه آرامستان‌های شهرکرد / دفن متوفیان کرونایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

ضدعفونی روزانه آرامستان‌های شهرکرد / دفن متوفیان کرونایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

شهردار شهرکرد از ضدعفونی روزانه آرامستان‌های شهرکرد خبر داد و گفت: دفن متوفیان کرونایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با نظارت نمایندگان مرکز بهداشت استان در حال اجرا است.
بهادر عبدالغنی  ضمن تشکر از تمامی دست اندرکاران امر مبارزه با شیوع کرونا و تلاش همه‌ جانبه دستگاه‌ها اظهار داشت: سازمان مدیریت آرامستان‎ها در چرخه درگیری با ویروس کرونا بعد از اورژانس و کادر درمان به عنوان قطعه سوم دارای وظایف مهمی است که با توجه به مراسمات خاکسپاری و تردد اجتناب ناپذیر،  این مجموعه دارای حساسیت ویژه‌ای است که در این راستا از روزهای آغازین این ویروس،اقداماتی در راستای پیشگیری و مقابله در دستور کار قرار گرفت که تاکنون به طور مستمر در حال انجام است.
وی با بیان اینکه کلیه نیروهای سازمان مدیریت آرامستان‎ها به البسه و اقلام بهداشتی مناسب شغل خود تجهیز شده‌اند، افزود: دستورالعمل‌های ابلاغی در راستای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا  از جمله نصب بنرها و اطلاعیه‌های آموزشی، عملیات ضدعفونی ساختمان‌های پرتردد مانند ساختمان معراج ، اداره متوفیات، مجموعه اداری، سرویس‌های بهداشتی و معابر، انجام و همچنین خودروهای حمل اموات از روزهای ابتدایی اسفند ماه سال گذشته و انتشار ویروس کرونا به طور مستمر و دو بار در روز با نظارت مستقیم مسئول سازمان ضدعفونی می‌شود و علاوه بر حفاظت از سلامت عموم، در راستای تأمین و حفاظت از سلامت کارکنان و نیروهای خدماتی، آموزش‌های لازم ارائه شده است.
شهردار شهرکرد با اشاره به اختصاص غسالخانه و سردخانه مجزا برای متوفیان مبتلا به کرونا بیان کرد: یک دستگاه خودرو به طور مجزا جهت حمل متوفیان مبتلا به کرونا و برای جان باختگان مبتلا به ویروس کرونا  قطعه یک در آرامستان بهشت رحمت اختصاص داده شده و براساس موازین دینی و شرعی دفن می‌شوند.
عبدالغنی ادامه داد: دفن متوفیانی که مبتلا به این ویروس بوده‌اند نیز طبق پروتکل‌های ابلاغی دانشگاه علوم پزشکی  و با نظارت نمایندگان مرکز بهداشت استان برنامه‎ریزی شده است.
وی با بیان اینکه متوفیان‌ کرونایی نیز مانند دیگر متوفیان شست‌وشو و غسل داده می‌شوند، گفت: تا امروز حدود 2 میلیارد ریال جهت خرید البسه و اقلام بهداشتی مناسب شغل نیروهای سازمان، ماسک فیلتردار ، مواد ضدعفونی کننده، آهک و آماده‌سازی قطعه یک مخصوص  جان باختگان مبتلا به ویروس کرونا هزینه شده است.
شهردار شهرکرد تصریح کرد: از مسئولان و دولت  انتظار می‌رود از اصنافی که در آرامستان‌های شهرکرد در این راستا دچار آسیب شده‌اند به نحو احسن و در اسرع وقت حمایت  تا مشکل آن‌ها در این شرایط سخت اقتصادی دو چندان نشود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد