hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بی‌توجهی مردم نسبت به حمل نخاله‌های ساختمانی / برخورد جدی با سد معبرکنندگان در شهرکرد

بی‌توجهی مردم نسبت به حمل نخاله‌های ساختمانی / برخورد جدی با سد معبرکنندگان در شهرکرد

عضو شورای شهر شهرکرد گفت: متاسفانه مردم در ساخت و ساز‌ها نسبت به جمع‌آوری و حمل نخاله‌های ساختمانی بی‌توجه هستند که باید برخورد جدی با آن‌ها صورت پذیرد.
حیدر علیپور شامگاه یکشنبه در دویست و شصت‌ و نهمین جلسه علنی شورای شهر شهرکرد با اشاره به بحث‌ نخاله‌های‌ ساختمانی اظهار داشت: باید با متخلفان برخورد و در صورت نیاز متخلفان مشمول جریمه شوند.
وی با اشاره به طرح تفکیک زباله و پسماند افزود: موضوع قرارداد و یا تفاهم‌نامه برون‌ سپاری طرح ‌ تفکیک زباله باید براساس قانون انجام شود‌.
 علیپور ادامه داد: طرح تفکیک زباله در کمیسیون خدمات شهری مطرح و با حضور اعضای شورای شهر به مدت 2 سال براساس مقررات و سیر مراحل قانونی  اجرا می‌شود.
 رئیس شورای شهر شهرکرد با اشاره به تخلفات ساخت و ساز و اضافه‌ بناها بیان کرد: اعمال جریمه‌ها توسط شهرداری انجام و نظارت‌ها به درستی اعمال شود.
طیبه شریفی، نایب رئیس شورای شهر شهرکرد نیز در ادامه جلسه با اشاره به اجرای طرح تفکیک زباله خاطرنشان کرد: این طرح باید برون‌ سپاری شود و همچنین در راستای برخورد با متخلفانی‌ که سد معبر می‌کنند از ظرفیت افراد و ارگان‌هایی نظیر نیروی انتظامی استفاده شود که شیوه‌ رفتار با افراد و قدرت برخورد را دارند بنابراین باید براساس قانون و با صدور مجوز این کار اجرا شود‌.
وی با اشاره به ضریب کمیسیون‌ها جهت اعمال جرایم‌ و برخورد با متخلفان‌ افزود:  حتما در ساختمان‌ها باید پارکینگ‌ احداث شود در غیر اینصورت مشمول جریمه‌ می‌شوند و باید به کسری ضریب کمیسیون‌ها توجه شود‌.
مصطفی حیدری عضو شورای شهر شهرکرد نیز در ادامه جلسه ضمن تشکر از مجموعه قوه قضاییه استان به ویژه دادستان و رئیس کل دادگستری استان، خاطرنشان کرد: در رابطه با مجموعه مدیریت شهری خوشبختانه دستگاه قضا تعاملات لازم را داشته و شهرداری نیز باید با دستگاه قضا جهت رفع مسائل و مشکلات همکاری بیشتری داشته باشند‌.
حیدری با اشاره به طرح تفکیک زباله گفت: این طرح باید برابر قوانین و مقررات اجرا و طرح تفکیک زباله ادارات و دستگاه‌ها  در دستور کار قرار گیرد اما همیشه تاکید داشته‌ایم کار باید برابر‌ قانون و مقررات انجام شود‌.
فرهاد رئیسی عضو شورای شهر شهرکرد نیز در ادامه جلسه با اشاره به عدم توجه افراد نسبت به جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی تصریح کرد: متاسفانه نسبت به حمل نخاله‌های ساختمانی توجهی نمی‌شود و از ناحیه غرب شهرکرد تا فرخشهر در معابر و میادین به ویژه میدان دفاع مقدس شاهد وجود این نخاله‌ها هستیم که همین بی‌توجهی‌ها سبب افزایش‌ بی‌بند‌ و باری‌های شهر می‌شود‌.
رئیسی با بیان اینکه در برخورد با سدمعبر کنندگان اقدام موثری انجام نشده است، ادامه داد: برای متخلفانی‌ که ایجاد مزاحمت و سد معبر کرده‌اند کارهای مختلفی انجام اما در برخوردها تبعیض قائل شده‌اید و امروز شاهد بدترین شرایط در معابر هستیم اما‌ کار اساسی‌ صورت نگرفته است.
وی افزود: مصاحبه شهردار در رسانه و تلویزیون، نصب بنر‌ در سطح شهر و اطلاع‌رسانی در راستای چگونگی برخورد با متخلفانی‌ که سد معبر می‌کنند، می‌تواند اقدام موثری باشد تا کاسبان خودشان برای رفع این مشکل چاره‌ای بیاندیشند‌.
عضو شورای شهر شهرکرد تصریح کرد: در برخورد با متخلفانی که به تذکرات و اطلاع‌رسانی‌ها هم توجه نمی‌کنند باید به طور جدی برخورد و تحت تاثیر حرف دیگران قرار نگیریم.
علیرضا توکلی عضو شورای شهر شهرکرد نیز در ادامه جلسه بیان کرد: فرد یا شرکتی که برای برخورد با متخلفان در بحث سد معبر به کار گرفته می‌شود باید‌  کامل توجیه‌ باشند‌ که با افراد به چه شیوه‌ برخورد کند و تکریم افراد مدنظر قرار داده شود.
توکلی گفت: یکی از وظایف دستگاه قضا تامین سلامت مردم است و زمانی که سدمعبر سبب مزاحمت  مردم می‌شود بنابراین دادستان محترم به عنوان مدعی‌العموم‌ باید ورود پیدا کند پس می‌توان در بحث جمع‌آوری اجناسی که سبب ایجاد سد معبر می‌شود از دستگاه قضا به ویژه دادستان کمک‌ گرفت و شهرداری را در این خصوص راهنمایی کند‌.
امامقلی بلالی عضو شورای شهر شهرکرد نیز در ادامه جلسه بیان کرد: ما در ابتدای کار قسم خورده‌ایم که در راه خدمت به مردم تلاش کنیم و اگر کوتاهی صورت پذیرد باید در محضر خداوند پاسخگو‌ باشیم‌.
بلالی گفت: هر چند نمی‌توان همیشه همه مردم را راضی نگه‌ داشت اما باید تلاش شود که رضایتشان جلب شود و این موضوع می‌طلبد که علاوه‌ بر مردم با مسئولان به ویژه دستگاه قضا تعاملات لازم را داشته باشیم‌.
حمید فتح‌اللهی عضو شورای شهر شهرکرد نیز  با اشاره به جابجایی شهرداری منطقه 2 شهرکرد خاطرنشان کرد: احداث شهرداری در منطقه برون‌ پهنه باید تدابیر لازم و نقشه‌ها‌ حداقل برای چند سال آینده طراحی شود که در آینده برای توسعه فضا با مشکل مواجه نشویم‌.
وی افزود: شهرداری در منطقه برون‌ پهنه در زمینی به مساحت قریب به هزار متر مربع احداث می‌شود.
راه‌اندازی شهر الکترونیک‌ در شهرکرد
بهادر عبدالغنی شهردار شهرکرد نیز در ادامه جلسه با اشاره به برخورد جدی با سد معبر کنندگان گفت: برخورد با متخلفان براساس قانون انجام و در صورت نیاز از ظرفیت دستگاه قضایی استان استفاده می‌شود‌.
وی با اشاره به طرح تفکیک زباله افزود: یک سرمایه‌گذار جهت اجرای این طرح اعلام آمادگی کرده است که شرح خدمات  برای این موضوع آماده و ارائه خواهد شد‌.
عبدالغنی با اشاره به تخلفات در ساخت و ساز‌ها بیان کرد: کاهش ضریب کمیسیون‌ها سبب می‌شود تا افراد تشویق به تخلف شوند و اضافه بر بنا ساخت و ساز انجام دهند اما برای رعایت و اجرای عدالت باید همفکری‌های لازم با اعضای شورای شهر انجام شود‌.
شهردار شهرکرد با اشاره به کمبود نیرو در بحث فنی‌ خاطرنشان کرد: در بحث برون سپاری جمع‌آوری متخلفانی‌ که سد معبر می‌کنند و اجرای طرح تفکیک زباله با کمبود نیروی فنی مواجه هستیم که باید در این راستا اقدامات لازم انجام شود‌.
عبدالغنی با اشاره به راه‌اندازی شهر الکترونیک تصریح کرد: اجرای شبکه فیبر نوری با هدف راه‌اندازی شهر الکترونیک، هوشمند‌سازی، ترافیک هوشمند و ارائه خدمات الکترونیک در دست اجرا قرار دارد که در راستای اجرای این طرح از ظرفیت سرمایه‌گذار استفاده می‌شود‌.
 
 وی گفت: اجرای شبکه فیبر نوری در 130 کیلومتر با اعتباری بالغ بر 85 میلیارد تومان اجرا که در حال حاضر 3.5 کیلومتر انجام و مابقی آن توسط سرمایه‌گذار اجرا می‌شود‌.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد