hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تاکستان در آستانه قرمز شدن / ۲۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند

تاکستان در آستانه قرمز شدن / ۲۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گفت: وضعیت این ویروس در شهرستان تاکستان نارنجی متمایل به قرمز است.
منوچهر حبیبی جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با بیان اینکه وضعیت این ویروس در شهر‌های آبیک، آوج و البرز سفید، قزوین و بویین زهرا زرد و شهرستان تاکستان متمایل به قرمز است.
حبیبی از مردم تاکستان خواست با توجه به فصل کشت و برداشت محصولات کشاورزی در این شهرستان، بیش از سایر نقاط به رعایت مسایل بهداشتی توجه کنند.
به گفته او، وضعیت بیماری کرونا در استان پایدار نیست و شهروندان باید در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی حساس باشند.
حبیبی، مراکزی که به نحوی با مسایل درآمدی و معیشتی مردم از جمله بازار و وسایل حمل و نقل عمومی در ارتباط هستند را در معرض خطر شیوع ویروس کرونا دانست و یادآور شد: استفاده از ماسک به عنوان ارزان‌ترین و مطمئن‌ترین راهکار پیشگیری به مردم توصیه می‌شود و در عین حال نیز از شهروندان درخواست داریم تا از تردد در فضا‌های دربسته و تجمعات بیش از سه نفر خودداری کنند.
او اضافه کرد: از مردم می‌خواهیم تا کرونا را به عنوان یک بیماری مهلک و خطرناک جدی بگیرند و از تردد‌های بی مورد در برخی مراکز از جمله بازار خودداری و فروشندگان نیز در رعایت مسایل بهداشتی اهتمام ویژه داشته باشند.
حبیبی اظهار داشت: در حوزه حمل و نقل و از رانندگان تاکسی خواسته شده است تا بیش از سه مسافر سوار نکنند و اتوبوس‌های درون شهری تنها از ظرفیت ۵۰ درصدی خود برای جا به جایی مسافران اقدام کنند.
سخنگوی ستاد مقابله و پیشگیری کرونا استان گفت: اگر شرایط به سمتی پیش برود که سلامت مردم به خطر بیافتد، تصمیم‌های جدی‌تر و برخی محدودیت‌هایی را اجرایی خواهیم کرد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار گفت: در حال حاضر ۲۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۲۰ نفر تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد