hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > مخالفت محیط زیست با ‌ساخت جاده قزوین ـ کلاچای / طرح بر مبنای سند آمایش سرزمین نیست

مخالفت محیط زیست با ‌ساخت جاده قزوین ـ کلاچای / طرح بر مبنای سند آمایش سرزمین نیست

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت:‌ نظر سازمان حفاظت محیط زیست این است که ساخت جاده قزوین-کلاچای برای همیشه متوقف شود و محور مواصلاتی دیگر قزوین به گیلان بهسازی شود.
حسن عباس‌نژاد  با بیان اینکه مسیر انتخاب‌شده برای ساخت جاده قزوین ـ کلاچای بدترین مسیر ممکن به لحاظ زیست‌محیطی است، اظهار داشت: نظر سازمان حفاظت محیط زیست این است که ساخت جاده قزوین ـ کلاچای برای همیشه متوقف شود و محور مواصلاتی دیگر قزوین به گیلان بهسازی شود.
وی افزود: بر مبنای قانون برنامه ششم توسعه و همچنین مصوبات شورای عالی حفاظت از محیط زیست طرح ساخت جاده قزوین ـ کلاچای از جمله طرح‌های بزرگ‌مقیاس عمرانی است که باید قبل از اجرای آن مطالعات ارزیابی زیست‌محیطی برای آن تهیه می‌شد و در حال حاضر هم پیوست زیست‌محیطی برای این طرح تهیه نشده است.
عباس‌نژاد با ذکر اینکه ملزم به اجرای قانون هستیم، گفت: طرحی که هنوز مراحل قانونی خودش را از لحاظ انجام مطالعات زیست‌محیطی و اصلاح آنها انجام نداده و هنوز این مطالعات به تایید سازمان حفاظت محیط زیست نرسیده، اصلاً نباید به موجب قانون شروع و اجرا شود. به همین خاطر ساخت این جاده را متوقف کردیم؛ چون اهمیت محیط زیست خیلی بالاتر از این است که منابعی را در جایی هزینه کنیم و خروجی آن را ندانیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین اضافه کرد: مشاور اجرای طرح ساخت جاده قزوین ـ کلاچای در وزارت راه و شهرسازی ملزم است که مطالعات خود را تکمیل کند و اگر توانست از جنبه‌های زیست‌محیطی ساخت آن را توجیه کند و مواردی که سازمان حفاظت محیط زیست به آنها ایراد گرفته را اصلاح کند، امکان دارد که ساخت جاده مزبور از سر گرفته شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد