hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اخبار ویژه > پرونده سقوط کودک سنگ‌نورد در دادسرای لنجان پیگیری می‌شود

پرونده سقوط کودک سنگ‌نورد در دادسرای لنجان پیگیری می‌شود

دادستان اصفهان درباره حادثه سقوط سنگ‌نورد خردسال در مسابقه‌ای بدون مجوز در فولادشهر گفت: اداره ورزش و جوانان استان درباره این اتفاق گزارشی به دادسرای شهرستان لنجان ارائه داده و دادستان لنجان در این خصوص پرونده‌ای تشکیل داده که در حال رسیدگی است.
29 شهریورماه بود که کودکی 8 ساله به نام� آرمان غیاثی در جریان مسابقه سنگ‌نوردی داخل سالن که بدون اخذ مجوزهای لازم در سالن ایثار فولادشهر اصفهان برگزار شد، به دلیل قصور دست‌اندرکاران از ارتفاع زیاد سقوط کرد و دچار آسیب جدی شد.
آرمان که دچار شکستگی سر، لگن، دست و پا و آسیب شکمی شده بود به حالت کما فرو رفت و در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان الزهرا (س) اصفهان بستری شد. خبرها حاکی از بهبود سطح هوشیاری این کودک دارد اما آرمان هنوز در کما به سر می‌برد.
دادستان عمومی و انقلاب اصفهان، درباره پیگیری حقوقی و قضایی این حادثه اظهار داشت: اداره ورزش و جوانان استان درباره این اتفاق گزارشی به دادسرای شهرستان لنجان ارائه داده و دادستان لنجان در این خصوص پرونده‌ای تشکیل داده است که در شعبه بازپرسی در حال رسیدگی است.
علی اصفهانی افزود: 3-4 روز پیش این موضوع را پیگیری کردم و پدر آرمان یا وکیل او هنوز شکایتی در این خصوص انجام نداده‌اند و ممکن است در این چند روز شکایتی ثبت کرده باشند. به هر حال تحقیقات این پرونده انجام می‌شود و با مسببان و مقصران این حادثه طبق قانون برخورد خواهد شد.
وی ادامه داد: ما گزارشی که اداره ورزش و جوانان استان اعلام کرده را پیگیری می‌کنیم و اگر پدر آرمان غیاثی نیز شکایت کند، پس از انجام تحقیقات و کار کارشناسی اگر کسی تقصیر و کوتاهی داشته است با او برخورد می‌شود.

بیشتر بخوانید: 

مقصران پرونده سقوط سنگ‌نورد ۸ ساله مشخص شدند
سطح هوشیاری آرمان غیاثی هیچ تغییری نکرده است
آخرین وضعیت "آرمان غیاثی" و علت سقوط


 در گزارش مقدماتی که از سوی هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان اصفهان منتشر شد، 4 عامل در این حادثه دخیل بوده است؛ خطای انسانی در مرحله نخست از سوی حمایت‌چی اتفاق افتاده و در مورد نونهالان نفر دوم (سرداور) باید شخصاً صندلی فرود را کنترل یا تفویض اختیار به داور مسیر می‌کرده تا موارد خطا و ایمنی را چک کند اما متأسفانه این مورد انجام نشده است.
همچنین دیواره سالن برگزاری مسابقات سنگ‌نوردی در حد استاندارد لازم برای برگزاری مسابقات نبوده و تشک‌هایی که به تعداد کم و غیراستاندارد بوده در کل ایمنی مسیر صعود رعایت نشده است.
از سوی دیگر، مسابقات بدون هماهنگی و بدون اخذ مجوز از هیئت استان برگزار شده است، سالن ورزشی ایثار فولادشهر بدون دریافت مجوز اقدام به در اختیار قرار دادن این مکان ورزشی کرده است و متأسفانه پس از رخ دادن این اتفاق، عدم اطلاع‌سانی از سوی باشگاه و عوامل برگزارکننده دست به دست هم داده و این اتفاق بسیار تلخ برای جامعه کوهنوردی و ورزشکاران این رشته رخ دهد.
پس از سفر رئیس فدراسیون کوهنوردی به اصفهان، بازدید از سالن محل برگزاری مسابقه و همچنین برگزاری کمیته انضباطی در هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان، گزارش تکمیلی و میزان قصور هر یک از مقصران حادثه از سوی فدراسیون کورهنوردی در اختیار وزارت ورزش و اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان قرار گرفته است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد