hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > چهارمحال و بختیاری| پرواز قیمت مسکن

چهارمحال و بختیاری| پرواز قیمت مسکن

مسکن این روزها به چالش بزرگ استان چهارمحال و بختیاری تبدیل‌شده است. از یک‌سو فروشندگان می‌ترسند با فروش منازلشان قیمت‌ها ناگهان رشد چند برابر داشته باشد و متحمل ضرر شوند و از سوی دیگر خریداران به علت افزایش 30 درصدی نرخ‌ها قادر به خرید نیستند.

 به گزارش ایسنا، مهم‌ترین ویژگی این روزهای بازار مسکن چهارمحال و بختیاری، تردید فروشندگان و عدم توان متقاضیان است. حضور خانه اولی‌ها و کسانی که قصد تبدیل به احسن کردن آپارتمان خود را دارند از اواخر سال گذشته در بازار مسکن پررنگ شده و آمار گویای آن است معاملات در سال جاری به‌خصوص در فروردین‌ماه افزایش‌یافته است. کارشناسان، علت اصلی این مسئله را التهاب شدید قیمت‌ها می‌دانند که برخی آگهی‌های کذایی نیز به این جو دامن زده است. به همین دلیل در روز ۱۲ اردیبهشت‌ماه دستور برداشتن قیمت از آگهی‌ها اعلام شد. طبق گزارش‌های میدانی بعدازاین تصمیم، بازار در شرایط ابهام قرار گرفت و قیمت‌ها دیگر بالا نرفت، اما مجددا روز ۲۱ اردیبهشت‌ماه با لحاظ شروط چهارگانه که مهم‌ترین آن به استعلام قیمت از اتحادیه املاک مربوط می‌شود، قیمت مجدداً در آگهی‌ها درج شد. گزارش‌های میدانی از بازار مسکن حاکی از آن است بعد از ۱۲ اردیبهشت‌ماه که قیمت از آگهی‌ها برداشته شد، هرچند قیمت‌ها پایین نیامده اما بالا هم نرفته است.

آینده بازار مسکن به شرایط کلی اقتصادی مربوط می‌شود

سرپرست معاونت مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: بعد از آن‌که قیمت از آگهی‌های سایت‌های اینترنتی حذف شد مقداری تب افزایش قیمت فروکش کرد اما به اعتقاد من آینده بازار مسکن به شرایط کلی اقتصادی مربوط می‌شود. ابراهیم علیرضایی همچنین کاهش سودهای بانکی را باعث سرازیر شدن سرمایه‌های مردم در بازار مسکن عنوان کرد و گفت: از طرفی گرانی مصالح ساختمانی و وجود دلالان در این عرصه موجب التهاب بازار مسکن شده است. او در پاسخ به این سؤال که چه کسی باید از ورود دلالان به بازار مسکن جلوگیری کند، تأکید کرد: اتحادیه املاک باید در این زمینه ورود کرده و مانع از سوءاستفاده آن‌ها شود.

هجوم مردم به التهاب بازار دامن زده است

محمد رئیسی رئیس اتحادیه مشاوران املاک شهرستان شهرکرد نیز درباره علت التهاب و افزایش رو به رشد قیمت مسکن می‌گوید: هجوم مردم برای خرید مسکن به التهاب بازار دامن زده است. او با بیان اینکه مردم دیگر کشورها با گرانی کالا، آن را تحریم کرده و نمی‌خرند، ادعا کرد: مقصر اصلی در بازار مسکن مردم هستند که زمینه را برای سو استفاده دلالان فراهم کرده‌اند. رئیسی بها دادن به دلالان را از دیگر دلایل افزایش قیمت در شهرکرد عنوان و تصریح کرد: از سوی اتحادیه مشاوران املاک بنگاه‌هایی که دلالان در آن معامله‌گر هستند شناسایی و به دادستانی شهرکرد اطلاع داده‌شده است که امیدواریم مدعی‌العموم در این زمینه ورود جدی داشته باشد. این موضوع را از دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرکرد جویا شدیم که عبدالرضا علیمحمدی در این خصوص اظهار کرد: تاکنون گزارشی از فعالیت دلالان بازار مسکن به دادستانی شهرکرد اطلاع داده نشده است. او با بیان اینکه دادستانی در برخورد با دلالان با قاطعیت عمل می‌کند، خاطرنشان کرد: با اخلالگران در نظام اقتصادی برخورد می‌شود.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد