hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > مازندران| حال خوب پلنگ مازندران

مازندران| حال خوب پلنگ مازندران

مدیرکل محیط‌زیست مازندران با بیان اینکه حال حیات‌وحش استان خوب است گفت: به‌عنوان نمونه، جمعیت پلنگ مازندران خوب و رو به افزایش است.
 به گزارش مهر، حسینعلی ابراهیمی کارنامی با اشاره به وضعیت مطلوب حیات‌وحش در استان اظهار داشت: با توجه به کشفیات و برخوردهای قاطعی که با متخلفان در حال انجام بوده، وضعیت حیات‌وحش در استان خوب است. او با اشاره به مشارکت مردم در صیانت از محیط‌زیست تصریح کرد: مردم در برخی از مناطق ازجمله سوادکوه پیشنهاد داد که منطقه آنان جزو مناطق شکارممنوع محسوب شود و در بسیاری از جاها مردم ما را ملزم کردند که حتی پروانه شکار نیز صادر نکنیم و این امر جای خرسندی دارد. ابراهیمی ادامه داد: برای حفاظت محیط‌زیست تنها به نیروی محیط بان نمی‌توان اکتفا کرد و نیاز بود تا مردم نیز وارد میدان شوند و خوشبختانه این اتفاق مبارک در حال حاضر رخ‌داده است. مدیرکل محیط‌زیست مازندران با عنوان اینکه ببر مازندران منقرض‌شده است گفت: وضعیت گونه پلنگ و خرس مطلوب است و گزارش‌های مردمی و تصاویر دریافتی توسط محیط بانان و تشکل‌ها نشان می‌دهد که جمعیت این گونه‌ها خوب است و سنین مختلف آن در استان زیست می‌کنند. او با اظهار اینکه حیات زیستمندان وابسته به حیات زیستگاه‌ها است تصریح کرد: همین‌که جلوی اجرای برخی پروژه‌های عمرانی در مناطق حساس گرفته شد این وضعیت به حیات‌وحش در استان کمک کرده است.
او اجرای طرح تنفس جنگل را نیز در بهبود وضعیت حیات‌وحش در استان مطلوب برشمرد و گفت: با اجرای این طرح، وضعیت زیستگاه‌های حیات‌وحش امن شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد