hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اعلام اسامی پیام رسان های داخلی برتر توسط شورای عالی فضای مجازی

اعلام اسامی پیام رسان های داخلی برتر توسط شورای عالی فضای مجازی

شورای عالی فضای مجازی کشور پیام رسان های داخلی برتر برای انجام مکاتبات و ارائه خدمات اداری و استفاده نهادها و موسسات دولتی، عمومی و غیر دولتی را اعلام کرد. 
شورای عالی فضای مجازی کشور اعلام کرده طبق بررسی های صورت گرفته سه پیام رسان اجتماعی «بله»، «سروش» و «گپ» را به عنوان پیام رسان های واجد شرایط برای انجام مکاتبات اداری و ارائه خدمات اداری و هم چنین انجام تبلیغات توسط نهادها و موسسات دولتی، عمومی و غیر دولتی در نظر گرفته است. 

بر اساس بند ۱۱ مصوبه «سیاست ها و اقدامات ساماندهی پیام رسان های اجتماعی» شورای عالی فضای مجازی کشور استفاده از پیام رسان های اجتماعی خارجی برای مکاتبات اداری و ارائه خدمات اداری را ممنوع اعلام کرده و بند ۷ آن نیز تاکید بر آن دارد تا تمامی نهادها و موسسات دولتی، عمومی و غیر دولتی باید برای تبلیغات خود از محیط پیام رسان های اجتماعی صرفا داخلی با بیش از یک میلیون کاربر فعال استفاده کنند. 

شایان ذکر است که وزارت ارتباطات نیز چندی پیش اعلام کرده بود حمایت های مالی و فنی خود را از دو پیام رسان گپ و سروش به عنوان پیام رسان های برتر ادامه خواهد داد؛ لیستی که حالا به نظر می رسد بله نیز به آنها اضافه شده است. 

بسیاری از خبرگزاری های دولتی و سازمان های دولتی و حاکمیتی نیز با فیلتر شدن تلگرام از این پیام رسان خارج شدند و چندی پیش فعالیت خود را از سر گرفتند و البته تاکید کردند که فعالیت شان روی تلگرام طلایی (نسخه غربال شده تلگرام) است و نه خود تلگرام اصلی. با این وجود به نظر می رسد بخشنامه جدید فعالیت در این شبکه ها را نیز منع کرده و صرفا سه پیام رسان منتخب را به عنوان جایی برای فعالیت ادارات دولتی و حکومتی معرفی کرده است. 

گفتنیست بنا بر اعلام مرکز ملی فضای مجازی، موضوع «سیاست ها و اقدامات ساماندهی پیام رسان های اجتماعی» در جلسات ۳۶ تا ۴۰ شورای عالی فضای مجازی کشور به تصویب رسیده است و تمامی سازمان ها باید به این مصوبه التزام داشته باشند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد