hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > پیش‌بینی حدود 36 هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید

پیش‌بینی حدود 36 هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از پیش‌بینی حدود 36 هزار میلیارد تومان تسهیلات در راستای رونق تولید واحدهای صنعتی کشور برای سال جاری خبر داد.

به گزارش ایرنا، محسن صالحی نیا در بازدید از شهرک صنعتی سفیدرود رشت در جمع خبرنگاران استان افزود: علاوه بر میزان معمول که واحدهای صنعتی برای سرمایه ثابت و سرمایه در گردش دریافت می‌کنند، حدود 36 هزار میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی و بانک‌ها با یارانه‌ای که در سه محور بازسازی و نوسازی، تکمیل طرح و سرمایه در گردش پیش‌بینی شده، از طریق ثبت‌نام در سامانه بهین یاب پرداخت می‌شود.

او تصریح کرد: 68 هزار واحد صنعتی در کشور وجود دارد که 42 هزار واحد از این تعداد، مستقر در شهرک‌های صنعتی هستند و باید برای بهبود وضعیت واحدهای راکد، اهتمام داشته باشیم.

صالحی نیا خاطرنشان کرد: تسهیلات در استان‌ها بر اساس توجیه فنی و اقتصادی در اجرای طرح‌ها، نوسازی و بر اساس گردش نقدینگی که در جریان است و بر اساس ضوابط، پرداخت می‌شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی تاکید کرد: این تسهیلات برای تامین سرمایه در گردش، تامین منابع برای اصلاح ساختار، نوسازی و بازسازی، تامین منابع واحدهایی که در حال ساخت‌وساز برای رسیدن به بهره‌برداری هستند و البته با اولویت واحدهای بیشتر از 60 درصد پیشرفت فیزیکی، تعلق می‌گیرد.

او خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کنونی، امکان تولید و صادرات برای واحدهای تولیدی که بتوانند تامین نقدینگی مناسب داشته باشند، بیشتر از سال‌های قبل فراهم است.

صالحی نیا به 37 واحد صنعتی و استقرار 838 واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان گیلان نیز اشاره و اضافه کرد: اقدامات حمایتی خوبی توسط استانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان برای رفع موانع تولیدی واحدهای صنعتی این استان انجام شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد