hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > نرخ غیررسمی بازار مرغ را بی ثبات می‌کند/ مرغداران بلاتکلیفند

نرخ غیررسمی بازار مرغ را بی ثبات می‌کند/ مرغداران بلاتکلیفند

دبیر کانون سراسری مرغداران گوشتی کشور گفت:گفته می‌شود قیمت مصوب مرغ زنده به صورت غیر رسمی افزایش یافته ولی اعلام نشده است. یعنی مرغداران می‌توانند هر کیلو مرغ زنده را تا قیمت 19 هزار تومان هم بفروشند و تعزیرات نیز آنها را جریمه نخواهد کرد. ولی باید گفت وقتی به صورت غیررسمی نرخی تعیین می‌شود تنها دستاورد آن ایجاد هرج و مرج در بازار است.
پرویز فروغی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه وقتی هزینه‌های تولید بالا رود به تبع آن قیمت تمام شده تولید هم افزایش می یابد، گفت: دولت باید بر اساس این افزایش هزینه‌ها قیمت مصوب مرغ را نیز به صورت رسمی اعلام کند ولی متاسفانه هنوز این اتفاق نیوفتاده است.
وی ادامه داد: هفته گذشته برخی از مرغداران سراسر کشور در اعتراض به افزایش مولفه‌های تولید و گرانی جوجه یکروزه مقابل وزارت جهادکشاورزی گردهم آمدند ولی جواب مشخصی دریافت نکردند.
دبیرکانون مرغداران گوشتی اضافه کرد: گفته می‌شود قیمت مصوب مرغ زنده به صورت غیر رسمی افزایش یافته ولی اعلام نشده است. یعنی مرغداران می‌توانند هر کیلو مرغ زنده را تا قیمت 19 هزار تومان بفروشند و تعزیرات نیز آنها را جریمه نخواهد کرد. ولی باید گفت وقتی به صورت غیررسمی نرخی تعیین می‌شود تنها دستاورد آن ایجاد هرج و مرج در بازار است.
وی در پایان گفت: به مسئولان اعلام کردیم بهتر است نرخ مصوب بر اساس هزینه‌های تولید هر چه سریعتر اعلام شود تا بازار مرغ به ثبات برسد. از طرفی برای مرغداران دقیقا مشخص نیست که بایستی مرغ هایشان را با چه قیمتی بفروشند و این موضوع می تواند به نابسامانی بازار مرغ دامن بزند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد