hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > تاثیر شگفت‌انگیز سیب بر بیماری‌های پوستی و تنظیم فشار خون

تاثیر شگفت‌انگیز سیب بر بیماری‌های پوستی و تنظیم فشار خون

متخصص طب سنتی گفت: سیب در حفظ طراوت و شادابی پوست مؤثر است و با استفاده از آن می‌توان ناراحتی‌های شایعی مانند خشکی، ترک خوردگی، رنگ پریدگی و بسیاری از بیماری‌های پوستی طولانی و مزمن را از بین برد یا نشانه‌های بیماری‌های پوستی را کاهش داد.
بهنام یوسفیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص خواص سیب درختی، اظهار کرد: سیب، یکی از سلامت‌ بخش‌ترین خوراکی‌های محسوب می‌شود و انواع سیب پس از مرکبات و موز، عمده‌ترین میوه‌ی پرورشی در سطح دنیا است.
وی ادامه داد: سیب دارای ویتامین و مواد مغذی زیادی است، یک میوه قلیایی و تمیزکننده بدن است و چاقی، سردرد، التهاب مفاصل، التهاب مثانه، کم‌خونی، سل، التهاب اعصاب، بی‌خوابی، زکام، سنگ‌های کیسه صفرا، انگل، بوی بد دهان را برطرف می‌کند.
متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد: سیب در حفظ طراوت و شادابی پوست مؤثر است و با استفاده از آن می‌توان ناراحتی‌های شایعی مانند خشکی، ترک خوردگی، رنگ پریدگی و بسیاری از بیماری‌های پوستی طولانی و مزمن را از بین برد یا نشانه‌های بیماری‌های پوستی را کاهش داد.
وی ادامه داد: سیب به دلیل داشتن ریبوفلاوین یا همان ویتامین B2 برای درمان بیماری‌های پوستی مؤثر است، البته این میوه حاوی ویتامین‌های C، A و مواد معدنی مانند آهن، منیزیم، کلسیم و پتاسیم نیز هست.
سیب خاصیت قلیایی دارد
یوسفیان با تاکید بر قلیایی بودن سیب، اضافه کرد: سیب به علت دارا بودن پکتین زیاد آب اضافی بدن را خارج می‌کند؛ از سیب می‌توان برای برطرف کردن اسهال کودکان نیز استفاده کرد. شربت سیب بهترین دارو برای درمان سرفه و گرفتگی صدا است، خوردن این میوه یبوست را برطرف می‌کند و برای خستگی مفرط مفید است.
متخصص طب سنتی با بیان اینکه اگر سیب را رنده کنید و در دستمال بپیچید و روی چشم بگذارید، درد چشم را برطرف می‌کند، افزود: خوردن سیب حتی برای آنهایی که بیماری قند دارند مفید است؛ چرا که قند خون را بالا نمی‌برد.
وی گفت: یکی از خواص سیب تنظیم فشار خون است؛ خوردن سیب و حتی بو کردن آن، باعث کاهش فشارخون می‌شود. بررسی انجام شده توسط دانشگاه ییل (YALE) نشان داد که تنها یک بار بو کشیدن سیب، فشارخون بیماران را پایین می‌آورد.
یوسفیان با تاکید بر اینکه سیب یکی از میوه‌هایی است که به خوبی اشتها را مهار می‌کند، اضافه کرد: این میوه سرشار از خواص تغذیه‌ای است و تأثیر تنظیم کنندگی بر روی سیستم گوارشی دارد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد