hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > مهریز تنها شهرستان قرمز کرونایی در استان یزد

مهریز تنها شهرستان قرمز کرونایی در استان یزد

به دنبال قرمز شدن وضعیت کرونا در شهرستان مهریز، جلسه فوق العاد ستاد مبارزه با کرونا در این شهرستان با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد برگزار شد.
«احمد ترحمی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در این نشست اظهار کرد: رعایت چهار نکته می‌تواند بسیاری از مشکلات پیش آمده در این حوزه را برای شهرستان مرتفع کند که این موارد شامل اهتمام به واکسیناسیون عمومی، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، غربالگری و بیماریابی و حوزه بستری و درمان به هنگام است.
وی با بیان این که متاسفانه از هفته گذشته شاهد افزایش میزان ابتلا و بستری در بیمارستان شهرستان هستیم، وضعیت شهرستان مهریز را شکننده خواند و اظهار کرد: البته موقعیت جغرافیایی مهریز و قرار گرفتن این شهر در مسیر جاده ترانزیتی شمال - جنوب کشور و نیز برگزاری تجمعات بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به شیوع این بیماری دامن زده است.
معاون استاندار از عموم مردم به ویژه ساکنان این شهرستان که تاکنون برای واکسیناسیون اقدام نکرده‌اند، خواست تا در اولین فرصت واکسن کرونا را دریافت کنند.
وی با یاداوری این که براساس مصوبات ستاد ملی کرونا تمهیداتی برای تشویق افراد به واکسیناسیون و قرار دادن جریمه‌هایی برای افرادی که واکسن دریافت نکرده‌اند، منظور شده است، خاطرنشان کرد: از ابتدای آبان‌ماه ورود پرسنل ادارات به محل کارشان منوط به تزریق واکسن شده و از ۱۵ آبان ماه نیز کلیه مراجعان به ادارات باید کارت واکسیناسیون به همراه داشته باشد.
معاون استاندار اضافه کرد: کلیه اصناف و کسبه به خصوص در حوزه‌های آرایشی‌بهداشتی و خوراکی نیز باید واکسینه شده باشند و لذا امیدواریم با ترویج فرهنگ واکسیناسیون عمومی، کاهش بیماری در شهرستان و استان را شاهد باشیم.
«رضا زارعزاده» فرماندار مهریز هم در این نشست تأکید کرد: همه صنوف و گروه‌های شغلی ملزم به دریافت واکسن هستند و هنگام مراجعه بازرسان باید کارت واکسن آن‌ها در معرض دید باشد.
وی بر لزوم همراهی مردم، اصناف و مدارس برای پایان دادن به این بیماری تأکید کرد و افزود: نظارت بر فعالیت مدارس و واکسیناسیون دانش‌آموزان نیز با دقت انجام می‌شود.
در این نشست مقرر شد تا بازگشایی مدارس در شهرستان تنها براساس دستورالعمل 06 انجام شود و در صورت لزوم با تصمیم فرماندار از بازگشایی مدارسی که رعایت پروتکل های بهداشتی را نکنند، جلوگیری شود، همچنین برگزاری هرگونه مراسم تجمعی از جمله عروسی، عزاداری و برگزاری جشنواره و همایش تا بهبود وضعیت شهرستان ممنوع شد، آموزش و پرورش با همکاری مرکز بهداشت ملزم شد تا آمار واکسیناسیون دانش‌آموزان را تا نیمه آبان به 100 درصد برساند و از امروز دوشنبه کلیه مدیران ادارات و نهادهای دولتی از ورود پرسنل واکسن نزده به محل کار باید جلوگیری کنند.
بازدید مشترک از اصناف، ادارات و مراکز پرجمعیت توسط تیم بازرسی و اهتمام به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک، از دیگر موبات این نشست بود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد