hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > واکسیناسیون روزانه ۴ هزار دانش‌آموز در استان/سرعت مراجعه برای واکسیناسیون مناسب نیست

واکسیناسیون روزانه ۴ هزار دانش‌آموز در استان/سرعت مراجعه برای واکسیناسیون مناسب نیست

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان، گفت: روزانه حدود چهار هزار دانش‌آموز برای دریافت واکسن کرونا به مراکز تجمیعی واکسیناسیون در استان مراجعه می‌کنند، اما این سرعت کافی نیست و امیدواریم که با اطلاع‌رسانی مناسب روزانه تا چهار برابر این تعداد برای واکسینه شدن مراجعه داشته باشند.

رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به روند واکسیناسیون کرونا برای گروه‌های هدف در استان اصفهان، اظهار کرد: از گروه‌های هدف استان تاکنون ۶۸ درصد یک دوز واکسن کرونا و قریب به ۴۰ درصد دو دوز واکسن کووید را دریافت کردند، یعنی از چهار میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت موردنظر برای واکسیناسیون تاکنون سه میلیون نفر واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر هنوز برای تزریق واکسن مراجعه نکرده‌اند.

مراجعه ۵۸ درصد دانش‌آموزان برای واکسیناسیون

وی در مورد روند واکسینه شدن نوجوانان، اضافه کرد: تاکنون حدود ۵۸ درصد از دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله برای تزریق واکسن کووید ۱۹ به مراکز تجمیعی واکسیناسیون در استان مراجعه داشته‌اند و نوبت اول این واکسن را دریافت کرده‌اند.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان، تصریح کرد: روزانه حدود چهار هزار دانش‌آموز برای دریافت واکسن کرونا به مراکز تجمیعی واکسیناسیون در استان مراجعه می‌کنند، اما این سرعت کافی نیست و امیدواریم که با اطلاع‌رسانی مناسب روزانه تا چهار برابر این تعداد برای واکسینه شدن مراجعه داشته باشند.

ارائه کارت واکسن کارمندان دولت در حال بررسی است

فدایی با تاکید بر اینکه از اول آبان ماه کارمندان ادارات و مشاغل ملزم به ارائه کارت واکسیناسیون بوده‌اند و نظارتی در این مورد صورت نگرفته است، اظهار کرد: این طرح لغو نشده است و در حال بررسی نهایی است که طرح نظارت بر کارت واکسیناسیون کارمندان دولت چگونه به طور دقیق پیاده شود و اینکه از نفر به نفر کارمندان دولت کارت واکسن کرونا مطالبه شود.

وی خاطرنشان کرد: برای پیاده‌سازی این طرح احتمال دارد سامانه نرم‌افزاری تعریف شود تا نام افراد مشغول به کار در ادارات در این سامانه به صورت اتوماتیک ثبت شود و این برنامه تا حدودی نیازمند بررسی بیشتر است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد