hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > سه مرکز یاددهی ویادگیری سوادآموزی در سبزوار افتتاح شد

سه مرکز یاددهی ویادگیری سوادآموزی در سبزوار افتتاح شد

سه مرکز یاددهی یادگیری زنده یاد مهندس سمیرا ده نبی روداب، توحید شهر و دولت آباد با حضور معاون سواد آموزی استان و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی در سبزوار افتتاح شد.

مشهد پایگاه خبری رویدادایران-با حضور معاون سوادآموزی استان خراسان رضوی، رئیس اداره سنجش و ارزیابی استان ، مسئول مراکز یادگیری استان, معاون مدیر کل و رئیس اداره ی آموزش و پرورش شهرستان سبزوار، بخشدار روداب ، نماینده ولی فقیه روداب ، رئیس اداره سواد آموزی شهرستان ودیگر مسئولین سه مرکز یاددهی یادگیری در شهرستان سبزوار افتتاح گردید.

معاون سوادآموزی اداره ‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در حاشیه مراسم آغاز بکار مرکز یاددهی و یادگیری سوادآموزی در بخش روداب سبزوار اظهار داشت: با افزایش این مراکز، افراد بیشتری زیر پوشش فعالیت‌های سواد آموزی قرار می گیرند.

مصطفی اسدی افزود: هم اینک ۱۱۰ مرکز یاددهی و یادگیری در سطح این استان فعال است که از این تعداد ۱۷ مرکز یاددهی و یادگیری این استان مجری طرح ملی سواد و زندگی است.

وی با اشاره به برنامه زیری برای افزایش مراکز یاددهی برخوردار از طرح ملی سواد و زندگی به ۹۰ مورد در سطح خراسان رضوی تصریح کرد: از این طریق علاوه بر سوادآموزی، آموزش مهارت های فنی و حرفه ای و ایجاد اشتغال و تولید مورد توجه قرار گرفته است.

رییس نهضت سوادآموزی سبزوار نیز گفت: علاوه‌ بر فعالیت‌های نهضت سوادآموزی مراکز محلی یادگیری با هدف توسعه کمی و کیفی مراکز یادگیری و یاددهی، در شهرستان سبزوار فعالیت دارد.

عبدالمجید شجاع افزود: در این مراکز یادگیری محله، سوادآموزان علاوه بر آموزش دوره‌های سواد، یک مهارت نیز در رشته های مختلف چرم دوزی، خیاطی، دوخت عروسک، تولید ماسک و فرت بافی را فرا می‌گیرند.

میانگین باسوادی در جمعیت شهروندان متعلق به گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در استان خراسان رضوی ۹۸/6 درصد است.

گفتنی است کارگا ه های سه مرکز یادگیری- یاددهی سمیرا ده نبی روداب، توحید شهر و دولت آباد شهرستان سبزوار با کمک خیرین محترم خانم ها جیبا،تشکری و سعادت با اعتباری بالغ بر 550میلیون ریال تجهیز و راه اندازی شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد