hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ریزش شیرابه زباله‌های انتقالی به آرادکوه موجب تصادفات مکرر در کهریزک می‌شود

ریزش شیرابه زباله‌های انتقالی به آرادکوه موجب تصادفات مکرر در کهریزک می‌شود

بخشدار کهریزک با اشاره به توصیه‌های مجدانه محیط‌زیست و حوزه قضایی در زمینه فعال‌سازی مخازن تجمیع شیرابه گفت: تصادفات موتورسیکلت‌ها در کهریزک به دلیل رویکرد نامطلوب سازمان پسماند شهرداری تهران و ریزش شیرابه‌های انتقالی به آرادکوه است.

امین بابایی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در ری ، با اشاره به معضلات ناشی از قرارگیری مرکز دفع پسماند آرادکوه در کهریزک اظهار داشت: مردم بخش کهریزک همواره در تمام فصول سال با معضلات ناشی از انتقال پسماند کلانشهر تهران به این بخش مواجه‌اند؛ این معضلات در فصل تابستان با ازدیاد بوی نامطبوع و حشرات و جانوران موذی همراه است و در فصل زمستان به واسطه بارندگی آلودگی‌های زیست‌محیطی را تشدید و موجب لغزندگی خیابان‌ها به دلیل انباشت شیرابه‌ها می‌شود.

وی با اشاره به پیگیری قضایی جلوگیری از ریزش شیرابه‌ها در بخش کهریزک افزود: در سال‌های گذشته اغلب تصادفات موتورسیکلت‌ها در منطقه کهریزک تحت تأثیر رویکرد نامطلوب سازمان پسماند شهرداری تهران مبنی بر تردد تریلرهایی است که متأسفانه بنا به توصیه‌های مجدانه محیط‌زیست و حوزه قضایی مخازن مربوط به تجمیع شیرابه‌ها را فعال نکرده‌اند.

بخشدار کهریزک در ادامه گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته تریلرها ابتدا در زمان بارگیری مخازن را آماده می‌کنند اما چون تخلیه شیرابه‌ها در آرادکوه موجب زحماتی برای آن‌ها می‌شود در میان راه شیر را باز می‌کنند.

بابایی تصریح کرد: در برخی موارد خودروهای حامل پسماند شرایط ایده‌آل جمع آوری شیرابه را ندارند لذا شیرابه در کل مسیر ریزش دارد که بخش عمده آن در محور شهر کهریزک اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: بر اساس آزمایشات صورت گرفته و مشاهدات میدانی در سال‌های گذشته مشخص شده که با ریزش شیرابه‌ها که دارای غلظت و اسیدیته هست، آثار سوئی به جای می‌ماند و اسیدی بودن شیرابه موجب آسیب به آسفالت و خورندگی آن می‌شود.

بخشدار کهریزک ابراز داشت: شیرابه روی سطح آسفالت تبخیر شده و لایه‌های غلیظ آن تبدیل به مایع لزجی می‌شود که در نخستین بارندگی جاده‌ها را خطرزا می‌کند و اغلب موتورسیکلت‌هایی که از این مسیر تردد دارند در روزهای بارانی به دلیل لیز خوردن ناشی از لغزندگی دچار صدمات و آسیب می‌شوند.

بابایی بیان کرد: متأسفانه مجموعه شهرداری تهران در دوره‌های پیشین به‌رغم برگزاری جلسات متعدد در زمینه پسماند و توصیه‌های اکید همچنان نظارت دقیق و مؤثری در این حوزه نداشته و باعث افزایش سطح نارضایتی مردم بخش کهریزک شده است.

بخشدار کهریزک با تأکید بر این‌ که شهرداری تهران تاکنون نسبت به تعهدات و ارائه خدمات که در نتیجه این عارضه بزرگ اجتماعی و بهداشتی ایجاد شده اقدامی مؤثری نداشته خاطرنشان کرد: اقدامات و تعهدات شهرداری تهران در ازای بار مضاعف پسماند در بخش کهریزک روکش آسفالت، ساخت پل، روگذرها و زیرگذرها است که در حال حاضر به‌صورت ناقص اجرایی شده که شهرداری تهران متعهد به اجرای کامل آن بوده اما پس از گذشت 12 سال همچنان ناقص است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد