hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > رعایت پروتکل ها در کرمان ضعیف است/ آمار پایین شرق استان در واکسیناسیون

رعایت پروتکل ها در کرمان ضعیف است/ آمار پایین شرق استان در واکسیناسیون

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: رعایت پروتکل ها در استان کرمان حدود ۴۳ درصد و لازم است توجه ویژه ای به این مسئله بشود و با توجه به اینکه نگرانی از وضعیت بیماری در کشور و روند صعودی یا توقف شیب نزولی وجود دارد، باید این وضعیت را مدیریت و موارد بهداشتی را رعایت کرد.
دکتر"حمیدرضا رشیدی نژاد" ظهر امروز اول آبان ماه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار کرد: روند بیماری کرونا در استان کرمان رو به نزول است اما شیب نزولی خیلی کند است و در واقع می توان گفت تقریبا وضعیت ثابت است و روند بستری ها و سرپایی ها ثابت مانده و شیب نزولی قابل توجهی نداشته ایم.
وی افزود: رعایت پروتکل های بهداشتی در استان کرمان ضعیف است و به خوبی اصول بهداشتی رعایت نمی شود.
رشیدی نژاد تصریح کرد: رعایت پروتکل ها در استان کرمان حدود ۴۳ درصد و لازم است توجه ویژه ای به این مسئله بشود و با توجه به اینکه نگرانی از وضعیت بیماری در کشور و روند صعودی یا توقف شیب نزولی وجود دارد، باید این وضعیت را مدیریت و موارد بهداشتی را رعایت کرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: مدیریت شرایط، بستگی به رعایت پروتکل های بهداشتی و واکسیناسیون دارد. ضمن اینکه به صورت هفتگی سه تا چهار درصد به جمعیت واکسن نوبت اول و دوم در استان اضافه می شود.
وی با اشاره به اینکه مرگ و میر بیماران کرونایی در هفته گذشته در استان کرمان نسبت به هفته قبل از آن کاهش یافته، افزود: برخی از شهر از وضعیت کمرنگ بودن خارج شده اند و تعداد شهرهای قرمز کرونایی در کشور بیشتر شده است.
رشیدی نژاد در ادامه بیان کرد: تاکنون نزدیک به یک میلیون ۸۴۰ هزار نفر در استان کرمان دوز اول و قریب به ۹۸۰ هزار دوز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و در کل استان ۷۲ درصد نوبت اول و نزدیک به ۳۳ درصد نوبت دوم واکسیناسیون انجام شده است.
وی تصریح کرد: میزان واکسیناسیون در استان متفاوت و در شرق استان آمار کمتر است و بعضا به شرایط اقلیمی و فرهنگی هر منطقه برمی گردد که از روسای دانشگاه ها و ائمه جمعه درخواست کرده ایم برای ترغیب مردم به واکسیناسیون اقدام کنند.
به گزارش ایسنا، دکتر"محمدصادق بصیری" جانشین استاندار در ستاد کرونای استان کرمان نیز در این جلسه با گرامیداشت هفته بیمه سلامت و خدمات این اداره کل در استان اظهار کرد: بیش از ۶۲ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت استان کرمان هستند و با حذف دفترچه بیمه، وضعیت خدمت رسانی بهتر شده و ساکنان روستا و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت بیمه رایگان دارند.
وی با اشاره به وضعیت کرونایی شهرستان های استان کرمان افزود: در حال حاضر شهرستان قرمز نداریم؛ رفسنجان، زرند، سیرجان، کرمان و شهربابک در وضعیت نارنجی، ۱۱ شهرستان زرد و شهرستان های رودبار جنوب، ریگان، فاریاب، فهرج، قلعه گنج، کهنوج و کوهبنان در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفته اند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد