hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بسیج امکانات خراسان رضوی برای پیک ششم کرونا/ ۸۰۰بیمار کرونایی در استان بستری هستند

بسیج امکانات خراسان رضوی برای پیک ششم کرونا/ ۸۰۰بیمار کرونایی در استان بستری هستند

خراسان رضوی در پیک پنج ویروس کرونا با تمام سختی‌ها و مشکلات و کمبودهایی که وجود داشت توانست به خوبی از این بحران عبور کند و با شروع پیک ششم با بهره‌گیری از تجربه و ظرفیتی که در پیک پنجم به دست آورده این پیک را بهتر مدیریت خواهد کرد.
خراسان رضوی در پیک پنج ویروس کرونا با تمام سختی‌ها و مشکلات و کمبودهایی که وجود داشت توانست به خوبی از این بحران عبور کند بطوریکه تمامی دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی پای کارآمدند تا بحران کرونا در شهر مشهد را مدیریت کنند.
خوشبختانه در آن بازه زمانی با وجود کمبود دارو، کمبود تخت،کمبود سرم و بسیاری مسائل دیگر خراسان رضوی توانست از پیک پنجم خارج شود و حال پس از گذشت چندماه آرامش بخش در خراسان رضوی با شروع فصل پاییز و زمستان  و افزایش تعداد بیماران کرونایی خراسان رضوی خود را برای شروع پیک ششم آماده می‌کند اما این بار با مدیریت، ظرفیت و تجربه بهتری وارد پیک ششم کرونا می‌شویم.
سید جواد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهارداشت:ضمن تامین واکسن‌های مورد نیاز، مراکز واکسیناسیون هم افزایش یافته و امکان دسترسی زمانی و مکانی برای عموم مردم فراهم‌شده است و در تمام مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های سلامت، واکسیناسیون انجام می‌شود.
 وی افزود: قرار است ایستگاه‌های مترو در مشهد با همکاری شهرداری به پایگاه‌های واکسیناسیون اضافه شوند و همچنین اتوبوس‌های سیار با مشارکت شهرداری و بسیج و بهداری شمال شرق در امر واکسیناسیون مشارکت دارند.
واکسیناسیون  عامل عبور آسان از پیک ششم کرونا
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: واکسیناسیون حداکثری یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که در صورت رسیدن به هدف مشخص‌شده، امید است که یا وارد پیک ششم کرونا نشویم و اگر شدیم با کمترین بستری و مرگ‌ومیر از آن عبور کنیم.
معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان خراسان رضوی گفت: در کشور ما در پیک‌های قبلی بیشترین مرگ ‌و میر در جمعیت بالای 70 سال بوده است ولی در پیک پنجم چون واکسیناسیون جمعیت بالای 70 سال به‌خوبی انجام شد مرگ ‌و میر در این گروه سنی نسبت به پیک‌های قبلی کمتر بوده است.
حسینی گفت: با توجه به افزایش مراجعه بیماران سرپایی به مراکز خدمات جامع سلامت منتخب و اورژانس بیمارستان‌ها با هشدار اولیه جهت ورود به موج جدید کرونا مواجه هستیم.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: وقتی افزایش مراجعان سرپایی وجود دارد، امکان  افزایش بستری‌ها  را به دنبال خواهد داشت اما امیدواریم که این افزایش گذرا بوده و شاهد ورود به موج جدید نباشیم.
وی افزود: چون واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان ما کامل شده بود، در پیک پنجم مرگ‌ و میر در میان کادر درمان نداشتیم و این نشان‌دهنده تأثیر مثبت واکسیناسیون است.
وی تأکید کرد: مردم باید به درجه‌ای از آگاهی برسند که متوجه باشند تا وقتی بیش از 80 درصد جمعیت جامعه واکسیناسیون کامل نداشته باشند، نباید خیالشان راحت شود و باید حتماً پروتکل‌ها را رعایت کنند و ماسک بزنند و از دورهمی‌ها اجتناب کنند.
157 بیمار بدحال کرونایی در خراسان رضوی تحت درمان هستند
محمد پهلوان، دبیر کارگروه اطلاع‌رسانی کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز اظهارداشت: تعداد موارد بستری روزانه در خراسان رضوی به حدود 160 بیمار در روز رسیده است و تعداد بیماران سرپایی مراجعه کننده به مراکز منتخب کرونا در حال افزایش است.
وی افزود: در حال حاضر تعداد کل بستری‌شدگان در خراسان رضوی بیش از  800 نفر است که 550 نفر از این تعداد مربوط به حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که علاوه بر کلانشهر مشهد، 15 شهرستان دیگر استان را زیر پوشش خدمات خود دارد. 
وی از شهروندان خواست نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و توجه به واکسیناسیون فراگیر با جدیت عمل کنند تا از ورود به موج ششم کرونا در این استان جلوگیری شود.
واکسیناسیون عمومی تنها راه خروج از بحران شیوع کرونا
علیرضا صداقت، رییس بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام رضا (ع) مشهد نیز اظهارداشت: واکسیناسیون عمومی تنها راه خروج از بحران شیوع کرونا و پیشگیری از ورود به ششمین موج طغیان این ویروس در فصل سرما است.
وی افزود: خطر واکسن هراسی می‌تواند با حمایت سودجویان و علم ستیزان به سیاه‌نمایی و در نهایت به فاجعه تبدیل شود لذا از مردم درخواست دارم به پویش من واکسن می‌زنم بپیوندند
صداقت ادامه داد: تحقیقات نشان داده است که تزریق واکسن عارضه خاصی ندارد و علاوه بر آن اگر 75 درصد افراد جامعه واکسن دریافت کنند می‌توان انتظار قطع زنجیره انتقال ویروس را داشت.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد