hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > در انتخاب نوع واکسن تعلل نکنید/افراد واکسینه شده نوع خفیف کرونا را تجربه می‌کنند

در انتخاب نوع واکسن تعلل نکنید/افراد واکسینه شده نوع خفیف کرونا را تجربه می‌کنند

یک متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اینکه نباید در انتخاب نوع واکسن تعلل کرد، گفت: چنانچه افراد بعد از تزریق واکسن کووید ۱۹ مبتلا به این ویروس شوند به طور یقین بیماری خفیف‌تری را تجربه می‌کنند و بروز بیماری‌های شدید و آمار مرگ‌ومیر را در بین بیماران واکسینه شده بسیار کمتر است.

سمیه‌حقیقی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص وضعیت بیماران کرونایی و تأثیر واکسن در بین آنها، اظهار کرد: مشاهده‌های عینی و تحقیقات علمی نشان می‌دهد افرادی که واکسیناسیون کرونا برای آنها تکمیل می‌شود کمتر از دیگر افراد مبتلا به بیماری کرونا می‌شوند و در صورت مبتلا شدن شدت بروز علائم در بین آنها به نسبت خفیف‌تر است.

آمار مرگ‌ومیر کمتر در بین واکسینه شده‌ها

وی‌اضافه کرد: شرایط بهبودی بیمار مبتلا به کرونا دلتا وابسته به شدت پیشرفت ویروس در بدن بیمار است به دلیل حساس شدن ریه‌ها معمولاً سرفه‌های خشک بیمار تا مدت‌ها طول می‌کشد، دوره این بیماری مانند کرونای قبلی ۱۴ روز است و در موارد شدیدتر و بستری شدن بیمار در بخش آی سی یو دوره بیماری و روند بهبودی طولانی‌تر خواهد بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تصریح کرد: چنانچه افراد بعد از تزریق واکسن کووید ۱۹ مبتلا به این ویروس شوند به طور یقین بیماری خفیف‌تری را تجربه می‌کنند و بروز بیماری‌های شدید و نیازمند به بستری در بیمارستان و آمار مرگ‌ومیر را در بین بیماران واکسینه شده بسیار از کمتر از افرادی داریم که هنوز واکسینه نشده‌اند.

مردم برای انتخاب نوع واکسن تعلل نکنند

حقیقی‌پور در مورد تفاوت بین ایمنی‌زایی واکسن‌ها و تعلل مردم برای انتخاب نوع واکسن برای تزریق، تاکید کرد: در حقیقت تفاوت قابل ملاحظه‌ای بین واکسن‌ها برای پیشگیری از ابتلاء به کووید ۱۹ وجود ندارد که شهروندان جان خود و دیگران را به دلیل تعلل در انتخاب نوع واکسن به‌خطر بیندازند.

این متخصص بیماری‌های عفونی به خانواده‌ها، توصیه کرد: باید شهروندان هر چه سریع‌تر به مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا مراجعه کنند و هر نوع واکسنی را که در دسترس وجود دارد برای بالا بردن سیستم ایمنی بدن و مقابله با این ویروس تزریق کنند.

وی خاطرنشان کرد: بدون تردید واکسینه شدن خانواده‌ها موجب می‌شود با بالا رفتن سطح سیستم ایمنی بدن آنها بتوانند از خود و اطرافیان در مقابل ابتلاء به این ویروس محافظت کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد