hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اصلاح لایحه مدیریت بحران کشور در مجلس

اصلاح لایحه مدیریت بحران کشور در مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی لایحه مدیریت بحران کشور را برای تامین نظر شورای نگهبان بررسی و اصلاح کردند.




 به گزارش ایرنا، نمایندگان درجلسه علنی امروز دوشنبه مجلس شورای اسلامی با اصلاح لایحه مدیریت بحران کشور اعاده شده از شورای نگهبان مقرر کردند: جلسات شورای عالی مدیریت بحران به صورت عادی حداقل هر سه ماه یک بار و جلسات فوق العاده آن بر حسب ضرورت به پیشنهاد رییس سازمان مدیریت بحران و تایید وزیر کشور تشکیل شود. 

براساس این اصلاحیه، این جلسات با حضور نصف به علاوه یک اعضا رسمیت یافته و تصمیمات آن با اکثریت نسبی آرا اتخاذ خواهد شد. 

نمایندگان همچنین تصویب کردند: دبیرخانه شورای عالی مدیریت بحران، مسوول ابلاغ و پیگیری اجرای مصوبات آن است، این مصوبات با تایید رییس جلسه و در غیاتب وی وزیر کشور لازم الاجراست. 

با رای امروز نمایندگان؛ ساختار سازمانی مناسب و متناظر برای وظایف سازمان مدیریت بحران در سطوح استانی و شهرستانی زیرنظر استاندار و فرماندار، متناسب با حجم وظایف، گسترده جغرافیایی، شرایط اقلیمی و حساسیت های منطقه ای به پیشنهاد سازمان مدیریت بحران طراحی می شود و بعد از طی مراحل قانونی به تصویب سازمان اداری و استخدامی کشور می رسد. 

طبق اصلاحیه نمایندگان، با رعایت ضوابط، شورای عالی معماری و شهرسازی موظف شد نقشه حریم گسل ها را با اولویت کلان شهرها به همراه دستورالعمل های فنی نحوه ساخت و ساز در حریم گسل ها تهیه کند. 

کارکنان مشمول این قانون در صورت آسیب یا فوت ناشی از انجام وظایف محموله به عنوان فداکار شناخته شده و مطابق قوانین دستگاه متبوع مورد قدردانی قرار می گیرند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد