hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > غنی‌سازی بعد از سال ۲۰۲۵ نیز ادامه دارد

غنی‌سازی بعد از سال ۲۰۲۵ نیز ادامه دارد

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس معتقد است اگر برجام ضعف نداشت، آمریکا نمی‌توانست هرازگاهی به فعالیت‌های ایران ایراد بگیرد و حتی از آن خارج شود.

سیدمحمدجواد ابطحی درباره برجام و زمانی که برای غنی سازی داریم، گفت: قطعنامه هایی در این باره وجود دارد و اروپایی ها نیز کامل به آن واقف هستند اما برخی در داخل اشرافی به آن ندارند چرا که این ابهام در کل برجام وجود دارد که در آینده تکلیف ایران چیست.
به گزارش خانه ملت، نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: زمانی که می گفتیم بند به بند برجام باید در مجلس بررسی شود این اجازه داده شد و برخلاف آنچه در جامعه گفتند 20 دقیقه ای برجام تصویب شد اما این کار هم صورت نگرفت چرا که برجام اصلا به به صحن نیامد بلکه یک سری پیشنهادات درباره برجام صرفا رأی گیری شد.
غنی سازی اورانیوم در کشورمان بعد از سال 2025 نیز به قوت خود باقی خواهد بود و این از ضعف برجام است که کشورهای غربی نسبت به این موضوع اعلام مخالفت می‌کنند.
وی افزود: اکنون متوجه شده اند برخی از بندهای برجام برای کار آینده ایران در حوزه فعالیت هسته ای ابهام دارد و مشخص نیست غنی سازی در چه چارچوبی باید صورت گیرد این در حالی است که وزیر امور خارجه کشورمان معتقد است باید غنی سازی همواره و حتی بعد از سال 2025 صورت گیرد اما سفیر فرانسه در آمریکا توییت می زند که این امکان وجود ندارد.
ابطحی ادامه داد: برای این موضوع نیز تنها یک مرجع شکایت وجود دارد و آن هم خود غربی ها هستند و آنها هستند که باید تعیین کنند ایران بعد از سال 2025 به چه شکل غنی سازی را ادامه دهد و اگر تأیید نکنند اجازه غنی سازی نداریم از این رو به طور کل اینگونه توافق اشتباه بود.
این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: آمریکا نیز از آن رو از برجام خارج شد چرا که به آن ایراد می گرفت که ایران نباید هیچگاه به غنی سازی گذشته خود بازگردد و باید برای همیشه محدود باشد.
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا با همدستی اسرائیل هربار موردی مثل تورقوزآباد یا مسائل دیگر را علم می کنند تا داستانی علیه غنی سازی در ایران ایجاد کنند اما نباید اینگونه باشد و اگر توافقنامه برجام یک توافقنامه محکم بود نباید این اجازه را به آنها می داد لذا اینها تماما از ضعف دیپلماسی خارجی است./
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد