hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اجرای طرح گفتگوی ملی خانواده برای ترمیم روانی سیل‌زدگان

اجرای طرح گفتگوی ملی خانواده برای ترمیم روانی سیل‌زدگان

معاون زنان و خانواده رئیس‌جمهور گفت: طرح گفتگوی ملی خانواده و تاب‌آوری اجتماعی با حضور مددکاران و برای مدیریت شرایط روانی خانواده‌های آسیب‌دیده در مناطق سیل‌زده اجرا می‌شود.

به گزارش مهر، معصومه ابتکار معاون زنان و خانواده رئیس‌جمهور در مورد اقدامات این معاونت در حادثه سیل اخیر گفت: از ساعات اولیه شروع سیل در استان گلستان، لرستان و خوزستان با مشاوران و مدیران کل استان‌های آسیب‌دیده ارتباط برقرار کردیم و بر روی نیازهای خاص زنان، کودکان و امنیت زنان باردار تمرکز کردیم.
او افزود: تشکل‌های دولتی و ستادی نیز از ابتدای سیل فعالیت خود را در استان‌ها آغاز کرده و در حال امدادرسانی به خانواده‌ها هستند. در سفرم به لرستان نیز از اقدامات خوب تشکل‌های فعال و ستادها بازدید کردم.
ابتکار با بیان اینکه برای ترمیم روحیه زنان و کودکان آسیب‌دیده، طرح ارتقا تاب‌آوری را در مناطق در حال اجرا است، اظهار داشت: این طرح پیش‌تر در استان‌های مختلف اجرا می‌شد و با توجه به وضعیت کنونی هم‌وطنان و نیاز روانی خانواده‌ها به آرامش، با قوت بیشتری آن را اجرا خواهیم کرد.
معاون زنان و خانواده رئیس‌جمهور تصریح کرد: طرح گفتگوی ملی خانواده نیز با حضور مددکاران اجتماعی و برای مدیریت شرایط روانی خانواده‌های سیل‌زده اجرا می‌شود.
او در خصوص سفر خود به لرستان خاطرنشان کرد: در سفرم به لرستان با مدیران شبکه بهداشت نشست و بهداشت باروری نشست اختصاصی برای تمرکز بر امدادرسانی به بانوان داشتم. به‌علاوه از کمپ‌های هلال‌احمر و چادرهای اسکان نیز بازدید کردم. خوشبختانه خدمات بهداشتی به بانوان و کودکان با وضعیت خوبی ارائه می‌شود و در همین مدت ۴۶ مورد زایمان موفق در شهرها و روستاهای سیل‌زده داشتیم.
ابتکار در پایان تأکید کرد: مهم‌ترین وظیفه معاونت زنان در این حادثه، سیاست‌گذاری، همکاری با دستگاه‌های دیگر برای نظارت بر ارائه خدمات و پایش نیازهای مناطق سیل‌زده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد