hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > دلخانی: با اوج آمادگی به جهانی نروژ رفتم/ با برد حسن یزدانی اشک ریختیم

دلخانی: با اوج آمادگی به جهانی نروژ رفتم/ با برد حسن یزدانی اشک ریختیم

قهرمان وزن ۶۳ کیلوگرم مسابقات جهانی کشتی فرنگی تاکید کرد که پیروزی حسن یزدانی مقابل دیوید تیلور پیش از اعزام تیم فرنگی به اسلو، اشک ملی‌پوشان فرنگی را در خانه کشتی درآورده و البته انگیزه زیادی بین‌شان ایجاد کرده است.
میثم دلخانی که یکی دیگر از میهمانان برنامه امروز (شنبه) دایره طلایی بود، با تاکید بر اینکه وزن عادی‌اش 65 کیلوگرم است و نهایتا برای مسابقه 2 تا 3 کیلو کم می‌کند، درباره رسیدنش به دوبنده تیم ملی در جهانی اسلو اظهار داشت: من در مسابقات جهانی نورسلطان هم حضور داشتم و متاسفانه پنجم شدم. یک ماه در مسابقات امیدهای جهان شرکت کردم و توانستم طلا بگیرم. در ادامه در جام تختی شیراز کشتی گرفتم و آنجا هم اول شدم. یک ماه بعد به آسیایی هند رفتم و به مقام سوم رسیدم. بعد هم کرونا آمد و 6 ماه اردوهای تیم ملی تعطیل و همچنین مسابقات جهانی لغو شد.
وی با اشاره به اینکه در ایام کرونا در شیراز تمریناتش را دنبال کرده، افزود: 6 ماه در شیراز با همکاری هیئت کشتی و شهرداری یک سالن در اختیارم قرار گرفت و تمرین می‌کردم. بعد از شروع لیگ، برگشتیم به اردو و یک سال و نیم در اردوها حضور داشتم و 16 مرحله اردو را پشت سر گذاشتیم. من با اوج آمادگی به جهانی نروژ رفتم.
دلخانی در مورد مربیانی که بیشترین نقش را در کارش داشته‌اند، عنوان کرد: در 10 سالگی کشتی را در باشگاه دستغیب زیر نظر اصغر کشاورز شروع کردم و اکنون زیر نظر آقایان حسینی، محب تاش و نوروزی تمرین می‌کنم.
این قهرمان شیرازی در مورد برنامه‌اش برای آینده تصریح کرد: از قدیم گفته‌اند حفظ قهرمانی سخت‌تر از کسب آن است، توقع مردم هم از ما خیلی بالاست و باید تلاشم را بیشتر کنم تا بار دیگر مدال طلا بگیرم. علیرضا دبیر هم برای مان صحبت می‌کرد، همین را می‌گفت که «وقتی قهرمان جهان باشی، در مسابقه بعدی حریفان در شروع کشتی 2 بر صفر از تو عقب‌ترند و مدال‌های دوم و سوم را راحت تر می‌گیری». من هم به دنبال کسب مدال‌های بیشتر هستم.
دلخانی با اشاره به اینکه پیروزی حسن یزدانی مقابل تیلور بر روی روحیه فرنگی‌کاران پیش از اعزام تاثیر داشته، خاطرنشان کرد: شبی که ما به جهانی اعزام می‌شدیم، در خانه کشتی رقابت یزدانی با تیلور را می‌دیدیم. خیلی از ما با برد او گریه کردیم. تیلور سدی شده بود برای کشتی ایران و برد یزدانی هم خیلی چسبید و هم به ما انگیزه زیادی داد. شاهکار آزادکاران در نروژ این امید را به ما داد که ما هم نتیجه درخشانی بگیریم که خدا را شکر بهتر از آزادکاران هم نتیجه گرفتیم.
وی عنوان کرد: به پژمان درستکار سرمربی تیم ملی آزاد هم تبریک می‌گویم که در فرصت کم تیم خیلی قوی‌ را آماده کرد.
دلخانی در مورد مبارزه‌اش با ابولادزه گرجستانی گفت: صد درصد مطمئن بودم او را می‌برم. من  در سرپا خیلی قرص و محکم هستم و کم امتیاز می‌دهم، اما در خاک برعکس، هم خوب امتیاز می‌گیرم و هم امتیاز از دست می‌دهم. قبلا با او کشتی گرفته بودم و می‌دانستم می توانم ببرم. متاسفانه اشتباه خودم باعث شد که 4 نمره از دست بدهم، اما توانستم آن را جبران کنم.
وی ضمن تشکر از همشهریانش و همچنین خانواده‌اش، در خاتمه تاکید کرد: با جایی در مورد لیگ صحبت نکردم، در این مدت خیلی تحت فشار بودم و نیاز به ریکاوری دارم. شاید در دور برگشت یا فینال لیگ کشتی بگیرم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد