hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > تیپ پلاستی چیست و با جراحی بینی چه فرقی دارد؟

تیپ پلاستی چیست و با جراحی بینی چه فرقی دارد؟

همانطور که می دانید در سال های اخیر علم پزشکی پیشرفت چشم گیری داشته است و بسیاری از افراد برای رفع عیوب ظاهری خود و همچنین تقویت اعتماد به نفس جراحی های زیبایی انجام می دهند، یکی از این جراحی ها تیپ پلاستی است که در ادامه به آن می پردازیم.

تیپ پلاستی چیست؟

 تیپ پلاستی یک جراحی زیبایی محسوب می شود و برای فرم دادن و کنترل ارتفاع نوک بینی انجام می شود. این جراحی یکی از پیچیده ترین و مهم ترین بخش های جراحی بینی است. از آنجایی که بیشترین تمرکز جراجی بینی به شکل نوک بینی وابسته است، هم از نظر زیبایی و هم از نظر مسیر هوا باید به آن دقت شود.
 
انجام این عمل به این صورت است که، پزشک غضروف های بینی را تعدیل می کند و عیب هایی از جمله: پهنی بینی، افتادگی، زاویه نوک بینی، ارتفاع بینی و ..... را برطرف می کند.
 
جراحی زیبایی بینی, مزایای جراحی تیپ پلاستی, افراد مناسب برای جراحی تیپ پلاستیدر عمل تیپ پلاستی پزشک زاویه ی نوک بینی و ارتفاع بینی و... را برطرف می کند
 

مزایایی که جراحی تیپ پلاستی دارد؟

در این روش از جراحی زیبایی پزشک سعی می کند شکل آزار دهنده نوک بینی را به یک ظاهر جوان پسند و یک بینی سربالا تغییر دهد. از جمله عواملی که باعث افتادگی بینی می شود می توان به افزایش سن اشاره کرد که به منظور تحلیل رفتن آرواره ها و کاهش ارتفاع هر دو فک بالا و پایین اتفاق می افتد. که فرد می تواند این مشکل را از طریق این روش برطرف کند.
 
زمانی که دو غضروف  پایینی نوک بینی به هم برخورد می کنند، اتصالی در محل لب آن ایجاد می شود که به آن کولومل گفته می شود. در جراحی تیپ پلاستی پزشک تلاش می کند تا با افزودن به قسمت تحتانی و حذف قسمت فوقانی این مشکل را حل کند.
این روش از جراحی زیبایی را می توانید در کلینیک های پوست و مو انجام دهید.
 
مزایای دیگری که این روش نسبت به روش های دیگر دارد این است که هزینه کمتری نسبت به روش های دیگر عمل جراحی بینی دارد، دوره استراحت کمتری دارد و در کمترین زمان ممکن فرد می تواند به روال زندگی عادی خود برگردد.
 
همچنین در این عمل از دارو های بیهوشی استفاده نمی شود و به همین خاطراز عوارض دارو های بیهوشی خبری نیست. دارو های بی حسی که در نواحی بینی تزریق می شوند نیز عوارضی مانند عفونت و ... ندارند و باکتری زدا هستند.
در این عمل میزان کبودی صورت به نسبت عمل جراحی بینی کمتر است.
 
اگر این عمل توسط یک پزشک ماهر و کار بلد انجام شود و همچنین نکات بعد از عمل توسط بیمار به صورت صحیح و به طور دائم انجام شود، هیچ گونه عارضه ای نخواهد داشت و موفقیت آمیز خواهد بود.
 

چه کسانی کاندیدای مناسب برای جراحی تیپ پلاستی هستند؟

جراحی تیپ پلاستی برای افرادی مناسب است که نوک بینی گوشتی و پهن و دو تکه ای نسبت به دیگر اجزای صورت خود دارند.

افرادی که نوک بینی بسیار کوتاهی دارند، افرادی که نوک بینی پتوز دارند ( نوک بینی افتاده یا چرخیده به سمت داخل )، افرادی که نوک بینی بسیار تیزی دارند و افرادی که نوک بینی خوکی دارند به طوری که نوک بینی آنها به سمت بالا کشیده شده است و سوراخ ها بینی از جلو کاملا مشخص می باشند.
 
عمل جراحی ترمیم نوک بینی, تیپ پلاستی, عمل تیپ پلاستیجراحی پلاستی برای افرادی که نوک بینی گوشتی دارند مناسب است
 

عمل تیپ پلاستی چگونه انجام می شود؟

در روش های مدرن تغییر شکل غضروف ها بر اساس بریدن و بخیه زدن نمی باشد و تلاش می شود که هیچ گونه برشی در راستای غضروف های نوک بینی ایجاد نشود.
برای انجام این عمل ها در روش های مدرن تلاش می شود با کمک از سوچور ها و بخیه های تخصصی، غضروف ها را به شکل مناسبی در آورند که در این حالت با خاصیت فنری بودن غضروف ها با گذشت زمان تغییری در آن ایجاد نمی شود.
 
حتی در صورتی که به بینی ضربه وارد شود قسمت های غضروفی تغییری نمی کنند و همچنین بعد از عمل نیز فرد نیازی به مراقبت زیادی ندارد. این عمل به چند صورت انجام می شود که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:
 

جراحی غضروف:

در این روش پزشک غضروف پهن پره بینی را می بندد که با این کار نوک بینی بر آمده و تیز تر می شود.
البته این روش برایی افرادی انجام می شود که قبلا نوک بینی آنها شکل داده شده است ولی می خواهند آن را برجسته تر نمایند.
 

تغییر موقعیت غضروف:

در این روش نیز پزشک غضروف سپتوم را بر می دارد و آن را در مکان مناسب تری می گذارد. این روش روندی پیچیده تر دارد.
 

ایمپلنت غضروف:

در این روش در نوک بینی شما ایمپلنت قرار داده می شود، اگر احساس می کنید نوک بینی شما صاف است این روش می تواند بهتر عمل کند.
 

بستن:

در این روش پهنای بینی با بستن پوست بین سوراخ های بینی  و نزدیک تر کردن آن به پره بینی کاهش داده می شود. یک  برش کوچک داخل هر سوراخ بینی ایجاد می شود و پزشک هر پره بینی را با یک نخ می بندد و بخش های متصل به هم را برای ایجاد یک گره به سمت هم می کشد. این روش بر روی اندازه اصلی سوراخ های بینی تأثیری نمی گذارد. بنابراین باعث ایجاد مشکل در تنفس نمی شود.
 

کاهش پره:

در این روش پوست اضافه پره بینی برداشته می شود. پزشک در این روش برش هایی را ایجاد می کند و بخشی را که کمتر قابل رویت می باشد را بر می دارد و سپس بخیه می زند. فضایی نیز برای اجتناب از بروز مشکلات تنفسی گذاشته می شود.
 
مراقبت های بعد از تیپ پلاستی, عوارض تیپ پلاستی, عکس تیپ پلاستی بینیافرادی که در ساختار بینی مشکلی ندارند از عمل تیپ پلاستی نتیجه ی خوبی می گیرند
 

آیا تیپ پلاستی به تنهایی انجام می شود یا باید همراه با عمل رینو پلاستی باشد؟

این که جراحی تیپ پلاستی به تنهایی انجام شود یا همراه با جراحی رینوپلاستی کاملا بستگی به شکل بینی دارد. بینی افراد در اغلب موارد پر از عیب و ایراد است  که این ایرادات هم می تواند جنبه عملکردی داشته باشد ( انحراف بینی ) و هم می تواند جنبه زیبایی داشته باشد.
 
عمل جراحی تیپ پلاستی معمولا بخشی از عمل رینو پلاستی محسوب می شود چرا که ابتدا باید ایرادات بینی رفع شود و در مرحله بعد به زیبایی آن پرداخت.

اما در مواردی که بینی مشکل عملکردی نداشته باشد می توان فقط عمل جراحی تیپ پلاستی را انجام داد.
 
اگر طول بینی متناسب باشد، تیغه بینی انحراف نداشته باشد و بینی قوز نداشته باشد به راحتی می توان عمل تیپ پلاستی را انجام داد. افرادی که در ساختار بینی مشکلی ندارند برای این جراحی می تواند نتیجه فوق العاده ای برای آنها داشته باشد.
 

مراقبت های بعد از تیپ پلاستی

- به مدت 3 روز بعد از عمل حمام نکنید.
- به مدت 5 هفته بعد از عمل تیپ پلاستی حرکات ورزشی انجام ندهید.
- از گوش پاکن برای تمیز کردن بینی استفاده کنید.
- چسب بینی را در هفته 3 بار تعویض کنید.
- روزی دوبار روی محل بخیه ها تتراسایکلین بزنید.
- گاز جلوی بینی و پنبه داخل بینی را 2 ساعت بعد از عمل تیپ پلاستی خارج کنید.
- چسب بینی را به صورت کاملا خیس و به آرامی به سمت بالا جدا کنید.
- در روز 7 تا 8 پاف از اسپری بینی استفاده کنید.
- یک هفته بعد از عمل می توانید بخیه ها را بکشید. 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد