hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > آذربایجان غربی > شهرهای قرمز کرونایی استان آذربایجان‌غربی افزایش یافت

شهرهای قرمز کرونایی استان آذربایجان‌غربی افزایش یافت

براساس آخرین خبرها، شهرهای قرمز کرونایی آذربایجان‌غربی افزایش یافته و هم‌اینک شهرهای پیرانشهر،بوکان، اشنویه و سردشت در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته‌اند.
براساس اعلام کمیته امنیتی،اجتماعی و انتظامی ستاد مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی و بر اساس آخرین تغییرات در نقشه رنگ‌بندی کشور در استان، هم اکنون شهرهای پلدشت،شوط، چایپاره و چالدران در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفته‌اند.
همچنین شهرهای قرمز استان افزایش یافته و هم‌اینک شهرهای پیرانشهر،بوکان، اشنویه و سردشت در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته‌اند.
 از سوی دیگر بر اساس اعلام ستاد کرونای آذربایجان‌غربی، شهرهای ارومیه، خوی، نقده، تکاب، میاندوآب، سلماس، مهاباد، شاهین‌دژ و ماکو همچنان در وضعیت نارنجی به سر می‌برند.
کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد مبارزه با کرونا در آذربایجان‌غربی همچنین تاکید کرده که با توجه به شرایط خطرناک شیوع ویروس کووید19 باید بر رعایت جدی دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و پرهیز از تجمعات به ویژه دورهمی‌های خانوادگی تاکید شود.
همچنین فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرائی مرتبط موظف شدند که بر اساس قانون نسبت به اجرای محدودیت‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا متناسب با وضعیت شهرها اقدام کنند.
از سوی دیگر براساس آمار قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان، در شبانه روز گذشته با وجود افزایش شهرهای قرمز کرونایی در آذربایجان‌غربی اما شمار بستری‌های سندروم حاد تنفسی، بیماران وصل به ونتیلاتور، بستری‌های مشکوک و آی‌سی‌یو، موارد ابتلای جدید و همچنین فوتی‌ها کاهش یافته است.
بر همین اساس، روند واکسیناسیون نیز همچنان با سرعت در آذربایجان‌غربی ادامه دارد و روزانه بین 50 تا 70 هزار نفر از مردم استان بر علیه کروناویروس واکسینه می‌شود.
در این راستا رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اعلام کرده که در برخی شهرستان‌های جنوب استان مانند پیرانشهر همکاران مرکز بهداشت در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و خانه بهداشت حضور یافته و دانش‌آموزان را در درب منزل با رضایت والدین واکسینه کردند.
همچنین جواد آقازاده گفته که با همکاری بهورزان این مرکز و با مراجعه گروه واکسیناسیون سیار مرکز« گرده بین» کشاورزان روستای قره خضر در مزارع کشاورزی واکسن دریافت کردند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد