hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > کاهش ۱۵ درصدی بیماران کرونایی در استان کرمان

کاهش ۱۵ درصدی بیماران کرونایی در استان کرمان

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از کاسته شدن ۱۵ درصد بیماران کرونایی در استان خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۶۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که تقریبا نیمی از آنها بیمار قطعی هستند و ۱۳۰ بیمار در بخش ICU بستری هستند.
"حمیدرضا رشیدی نژاد" ظهر امروز ۲۴ مهرماه در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان کرمان به تشریح آمار ابتلا در استان پرداخت و گفت: آمار بستری ها  در هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن روند نزولی به خود گرفته اما شیب آن ملایم است.
وی از کاسته شدن ۱۵ درصد بیماران کرونایی استان کرمان خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۶۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که تقریبا نیمی از آنها بیمار قطعی هستند و ۱۳۰ بیمار در بخش ICU بستری هستند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به پیش بینی ها درخصوص وقوع موج ششم کرونا در کشور اظهار کرد: نباید عادی انگاری در جامعه رخ دهد تا شاهد وقوع پیک ششم نباشیم لذا باید رعایت پروتکل های بهداشتی را همچنان سرلوحه اقدامات خود قرار دهیم.
وی بر لزوم واکسیناسیون همه افراد مشمول تاکید کرد و در ادامه روند واکسیناسیون در استان را قابل قبول دانست و بیان کرد: انتظار می رود که سرعت واکسیناسیون در استان سرعت بیشتری به خود بگیرد.
رشیدی نژاد با اشاره به آمار واکسیناسیون کرونا در استان کرمان از ابتدا تاکنون عنوان کرد: ۹۴ درصد گروه هدف بالای ۶۰ سال، ۷۲ درصد افراد بالای ۱۸ سال و ۶۷.۵ درصد افراد بالای ۱۲ سال در استان واکسینه شده اند.
وی با اشاره به برخی شایعات و مطالب غیرعلمی درخصوص بیماری کرونا اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمان آمادگی لازم برای پاسخگویی به شبهات در این زمینه را دارد ضمن آنکه نباید مردم به مطالب غیرعلمی که در فضای مجازی و همچنین مطالبی که از منابع غیرعلمی منتشر می شود، توجه کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ادامه درباره شبهاتی درخصوص انواع واکسن نیز گفت: واکسن های خارجی مورد تایید سازمان بهداشت جهانی و واکسن های داخلی مورد تایید سازمان غذا و داروی کشور هستند و همه واکسن ها پشتوانه علمی دارند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: از ۱۳۸ هزار دانش آموز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان حدود ۵۵ هزار نفر آنها واکسن کرونا دریافت کرده اند.
به گزارش ایسنا، "محمدصادق بصیری" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز در این جلسه با بیان این مطلب که ۹ شهرستان در کشور در  وضعیت قرمز قرار دارند، اظهار کرد: در استان کرمان شهرستانی در وضعیت قرمز نداریم و چهار شهرستان در وضعیت آبی، پنج شهرستان در وضعیت نارنجی و مابقی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.
وی ادامه داد: خوشبختانه رودبار جنوب و فهرج از وضعیت زرد به وضعیت آبی رسیدند ولی متاسفانه شهرستان شهربابک از وضعیت زرد به وضعیت نارنجی تبدیل شده که این نگران کننده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به اینکه راهپیمایی در ۱۳ آبان نداریم اما تجمع با رعایت پروتکل های بهداشتی مقدور است، گفت: احتمالا از اول آبان ماه عوامل حمل و نقل عمومی از جمله رانندگان با ارائه کارت واکسیناسیون می توانند فعال باشند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد