hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > جدیدترین طرح گلدوزی

جدیدترین طرح گلدوزی

گلدوزی از جمله هنرهای تزیینی است که با پیروی از طرح ها، روی پارچه و لباس اعمال می شود. برای آشنایی بیشتر شما عزیزان با این هنر ارزشمند، ۴۶ طرح گلدوزی با دست را به شما معرفی کرده ایم.

گلدوزی هنری است که طرحهایی را در آن با سوزن و نخ روی پارچه می دوزند. این سوزن سبب تشکیل یک بافت برجسته ی زیبا بر روی پارچه می شود. مدل گلدوزی با دست از مدل ماشینی زنده تر و پویاتر است، در ادامه مطلب نمونه هایی از طرح گلدوزی با دست را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

طرح گلدوزی با دست زیبا و متفاوت

برای گلدوزی از نخ های ابریشمی، نخ های معمولی و نخ های گلابتون و… استفاده می کنند. این نوع دوخت و دوز بر مبنای طرح انجام می شود و نتیجه ی کار بعد از اتمام بسیار شگفت انگیز است.

نام گذاری این هنر بدان علت بود که ابتدا طرحهای از گل را در بر می گرفت. به همین خاطر گلدوزی نام گرفت. هر چند که در حال حاضر نیز بیشتر طرحهای آن شامل انواع گل می شود. به عنوان مثال گل شیپوری و رز یکی از این موارد پر کاربرد است. در ایران و بسیاری از از نقاط دنیا از این هنر با ارزش تجلیل می شود. در ایران برای زیبا سازی پارچه و لباس از این هنر استفاده می کنند. نقش و نگار بر روی مانتو، یک لباس مجلسی، ملحفه و … از جمله مواردی هستند که با همین هنر تزیین و طراحی می شوند. خوشبختانه طرحهای دیگری نیز به طرحهای گلدوزی اضافه شده است. استفاده از طرح گلدوزی جدید و شیک، زیبایی بیشتری به لباس و پارچه های مختلف می بخشد. در مطالب گذشته آموزش گلدوزی با دست را ارائه کردیم در ادامه انواع طرحهای زیبای این گلدوزی را ملاحظه می فرمایید.


امتیاز: 2.5 (از 4 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد