hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > واکسن آنفلوآنزا را در پاندمی کرونا تزریق کنیم؟

واکسن آنفلوآنزا را در پاندمی کرونا تزریق کنیم؟

یک داروساز در خراسان جنوبی گفت: تزریق واکسن آنفلوآنزا قواعدی دارد که باید رعایت شود، اما توصیه ما این است که گروه‌های خطر حتما تزریق کنند.
فرزانه شمشیرگران در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سال‌های قبل تر که پاندمی کرونا وجود نداشت، فقط احتمال ابتلای آنفلوآنزا در این فصل بود.
وی افزود: توصیه می‌کنیم حتماً همه افراد مخصوصاً افراد میانسال و افراد با سن پایین یعنی کودکان واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند چراکه در این افراد احتمال ابتلا به آنفلوآنزا و ابتلا به بیماری‌های دشوارتر بسیار محتمل است.
این داروساز ادامه داد: به همین علت است که از اواخر شهریورماه و اوایل مهرماه تا اردیبهشت سال بعد که فصل شروع آنفلوآنزا است توصیه می‌شود که واکسن آنفلوآنزا حتماً تزریق شود؛ امسال و سال گذشته هم که پاندمی کرونا نیز وجود دارد، بهتر است که این واکسن تزریق شود و اکنون نیز با وجود تزریق واکسن کرونا می‌توانید واکسن آنفلوآنزا را دریافت کنید.
شمشیرگران با اشاره به واکسن‌های آنفلوآنزا تصریح کرد: در حال حاضر دو نوع واکسن هلندی و فرانسوی چهار ظرفیتی موجود است و باید حتما بروشور و اطلاعات واکسن را پیش از تزریق مطالعه کنیم.
وی با بیان اینکه واکسن هلندی چهار ظرفیتی برای کودکان زیر سه سال قابل تزریق نیست، افزود: اگر می‌خواهید واکسن چهار ظرفیتی برای کودکان زیر سه سال استفاده کنید، حتماً از واکسن فرانسوی چهار ظرفیتی تزریق کنید.
این داروسز یادآور شد: نحوه تزریق برای کودکان زیر ۹ سال به این ترتیب است که باید تا ۹ سال یک دز را تکرار و یادآوری برای آنها تزریق شود و این در صورتی است که بار اول است که واکسن می‌گیرند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد