hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > معرفی قرص لیکوفار

معرفی قرص لیکوفار

قرص لیکوفار به دلیل دارا بودن گیاهان مفید به ویژه اکالیپتوس، ریشه شیرین بیان و فلفل بسیار موثر در درمان گلودرد و سرماخوردگی و علائم آن می باشد.
قرص مکیدنی لیکوفار یکی از داروهای گیاهی است که از عصاره گیاهان مهمی مانند اکالیپتوس و شیرین بیان تهیه شده است. این دارو برای درمان مشکلات گلو، سرماخوردگی و … مورد استفاده قرار می گیرد.

معرفی قرص لیکوفار

وقتی که به بیماری های ویروسی واگیردار مثل سرماخوردگی دچار می شوید، اولین نشانه هایی که در اغلب موارد شاهد خواهید بود گلودرد و سرفه است. گلودردهای اینچنین اغلب با درد، خارش و حس سنگینی در گلو همراه می شوند، که در حقیقت دلیل اصلی بروز سرفه های خشک محسوب می گردند.
قرص مکیدنی لیکوفار
التهاب و گرفتگی در گلو از علائم مهم در سرماخوردگی می باشد که در صورت درمان نشدن به موقع می تواند باعث طولانی تر شدن دوره بیماری شود. گلو اولین ناحیه برای فعالیت باکتری های مضر در بدن می باشد که باکتری ها از این ناحیه به دیگر نواحی بدن حمله ور می شوند. قرص لیکوفار که مکیدنی می باشد یک نوع داروی گیاهی می باشد که در بهبود گلو درد و سرفه خشک و از بین رفتن باکتری های مضر بسیار مفید است.
قرص موثر گیاهی لیکوفار


داروی مکیدنی لیکوفار همانطور که گفته شد گیاهی است و از عصاره گیاهان مفیدی به ویژه اکالیپتوس، ریشه شیرین بیان و فلفل قرمز تهیه می شود، این دارو سبب خلط آوری و نرم شدن گلو خواهد شد.
قرص لیکوفار و عملکرد آن

ویژگی ها و خواص لیکوفار

قرص لیکوفار دارای ویژگی ها و خاصیت های زیر می باشد:
  • کمک کننده به درمان سرماخوردگی
  • ضد سرفه و رفع کننده سرفه خشک
  • رفع کننده گلودرد
  • آنتی باکتری و ضد ویروس
  • ضد آلرژی
  • بهبود دهنده تنگی نفس
لیکوفار و بررسی این دارو

ترکیبات موثره موجود در لیکوفار

همانطور که اشاره شد داروی لیکوفار از عصاره گیاهان دارویی تهیه می شود که می توانند به شکل موثری خشکی و خارش گلو را از بین ببرند و باکتری های موجود در گلو را نیز نابود کنند. از ترکیبات اصلی موجود در این دارو می توان به عصاره خشک ریشه شیرین بیان، اسانس اکالیپوس و فلفل قرمز اشاره نمود که از ترکیبات اصلی محسوب می شوند.
قرص لیکوفار برای گلودرد
  • شیرین بیان:

شیرین بیان یکی از گیاهانی مهمی است که در پزشکی به خاطر دارا بودن اثرات ضد التهابی، خلط آور و ضد ویروسی معروف است. ماده موثر در این گیاه گلیسریزین می باشد. با توجه به مطالعات انجام شده، گلیسریزین برای درمان سندروم شدید تنفسی حاد SARS مفید است. گلیسریزین و متابولیک آگلیکون آن بتاگلیسیرتنیک اسید باعث بیشتر شدن ژن نیتریک اکسید سنتتاژ می گردد که در نهایت با بیشتر شدن تولید اکسید ماکروفاژها سبب مهار تکثیر اشکال مختلف ویروس ها می گردد.
علاوه بر این گلیسریزین با تحریک تولید اینترفرون گاما به وسیله سلول های T، تاثیر ضد ویروسی بر علیه عفونت ویروسی آنفولانزا اعمال می کند. بعلاوه باعث مهار تکثیر ویروس ها، تعدیل فعالیت سلول های T، تقویت فعالیت NK و غیر فعال نمودن ویروس ها می شود. گلیسریزین همینطور باعث می شود تا ترشح مخاط از نایژه تحریک شود.
عملکرد قرص لیکوفار
  • اکالیپتوس:

گیاه اکالیپتوس دارای تاثیرات خلط آور، ضد عفونی کنندگی و ضد التهابی می باشد که در تسکین نشانه های سرماخوردگی مفید می باشد. ماده موثر موجود در این گیاه ۱ و ۸ سینئول نوعی مهار کننده قوی سیتوکین ها است که برای التهاب مجاری تنفسی در آسم ناشی از برونشیت مفید می باشد.
داروی گیاهی لیکوفار برای بهبود سرفه
  • فلفل:

ماده موثر موجود در فلفل کاپسائیسین می باشد که دارای اثرات ضد اسپاسم و ضد درد است، همچنین اثرات ضد باکتری بر علیه انواع مختلف استرپتوکوکوس ها را دارد. علاوه بر این در طب سنتی با عنوان یک ضد سرفه شناخته می شود.
تحقیقات انجام گرفته در حال حاضر مشخص کرده اند که گلسیریزین خاصیت ضد آلرژی دارد، این ماده موثر موجود در شیرین بیان و اسانس اکالیپتوس دارای اثر ضد میکروبی روی استافیلوکک طلایی و گونه های استرپتوکک و قارچ کاندیدا است. اثرات ضد میکروبی گلسیریزین بیشتر به دلیل ترکیبات ایزوفلاونوئیدها در آن می باشد. تاثیر ضد التهابی قابل توجه به وسیله اسید گلیسیرتینک ثابت شده می باشد.
داروی مفید لیکوفار
خواص ضد ویروسی و نحوه اثر آن به وسیله فعال نمودن اینترفرون در این گیاهان باعث بروز یک تاثیر ضد ویروسی شدید می گردد. اینتروفرون باعث پیوند سلول ها می شود، سنتز پروتئنی های داخل سلولی را تحریک می کند و از این راه دی ان ای ویروس را مهار می کند. گیاه شیرین بیان دارای اثرات خلط آوری است و ترشحات تنفسی را بیشتر می کند. قرص لیکوفار با توجه به ترکیبات گیاهی موجود دارای اثرات ضد سرفه می باشد و سرفه را بهتر می کند و می توانیم بگوییم که این دارو برای گرفتگی خشونت صدا نیز مفید می باشد.
همانطور که اشاره شد مهمترین ماده موجود در این دارو گلسیریزین می باشد که به وسیله باکتری های روده به اسید گلیسیرتینیک تبدیل می گردد. از دیگر ترکیبات موجود در این دارو می توان به فلاونوئیدها، ایزوفلاونوئیدها و ساپونین های تری ترپنوئید اشاره نمود.
بررسی قرص لیکوفار

موارد استفاده از لیکوفار

از مهمترین تاثیرات قرص مکیدنی لیکوفار برای بدن می توان به بهبود سرفه، نرم شدن گلو اشاره نمود. برای بررسی بیشتر این موضوع و نحوه اثربخشی این دارو در ادامه همراه ما باشید:
  • لیکوفار برای گلودرد و التهاب:

اغلب بعد از وارد شدن ویروس به بدن، اگر سیستم ایمنی به مقدار کافی قوی نباشد، ویروس ها باعث فعال شدن باکترهای مضر در بدن خواهند شد. به دنبال آن عفوت در بدن به وجود می آید. اولین جایی که در بدن مورد حمله باکتری ها قرار خواهد گرفت گلو و حلق است. حمله باکتری ها باعث به وجود آمدن التهاب، گرفتگی و در در گلو خواهند شد. التهاب و خارش گلو به نوعی عامل اصلی برای سرفه های خشک هستند که در پی آن ایجاد خواهد شد. از دیگر عوامل خارش گلو و سرفه خشک می توان به آلرژی، رفلاکس و سیگار کشیدن اشاره نمود.
قرص گیاهی لیکوفار
در چنین شرایطی استفاده از داروی لیکوفار می تواند با به وجود آوردن خلط در گلو، عفونت به وجود آمده را خارج می نماید و سرفه های خشک را قطع خواهد کرد.
با توجه به تحقیقات انجام شهد بر روی ریشه شیرین بیان مشخص شده است که عصاره این گیاه می تواند تاثیر باکتری های گرم و مثبت مانند استافیلوکوک ها و استرپتوکوک ها که از دلایل اصلی گلودرد هستند و همچنین باکتری های گرم منفی یعنی E.Coli، سالمونلا و سودوموناس که از عوامل اصلی مسمومیت هستند و بعضی از قارچ ها را در بدن خنثی نماید و مانع از ترشح توکسین یا سم آن ها در بدن خواهد شد.
قرص لیکوفار به دلیل دارا بودن ریشه شیرین بیان و اکالیپتوس توانایی دارد تا به غشاء باکتری ها نفوذ نماید و آن ها را نابود کند. از سوی دیگر ترکیبات ضد التهاب و آنتی اکسیدانی اکالیپتوس و فلفل قرمز باعث کاهش تولید توکسین ها می شوند و گرفتگی و التهاب گلو را از بین خواهند برد.
داروی گیاهی لیکوفار و بررسی آن
  • لیکوفار و بهبود سرماخوردگی:

عصاره ریشه شیرین بیان و گیاه اکالیپتوس که در این دارو استفاده می شوند هر دو دارای خواص ضد ویروسی و ضد باکتری می باشند که می توانند باکتری و ویروس ها را نابود نمایند. ترکیبات ضد باکتری موجود در این دو گیاه می تواند به غشاء باکتری ها نفوذ نماید و باعث نشت مواد حیاتی آن ها شود. در نهایت عملکرد باکتری ها را دچار اختلال خواهند کرد.
باکترهای ایجاد کننده گلودرد در سرماخوردگی اغلب در نواحی دیگر بدن مثل دستگاه گوارشی و سینوس ها نیز نفوذ خواهد کرد و ایجاد عفونت می کنند. با مصرف این دارو در طی سرماخوردگی باعث می شوید تا عفونت های باکتریایی خیلی سریع از بدن خارج شوند و بهبود یابید.
بررسی داروی گیاهی لیکوفار
  • لیکوفار برای آلرژی و تنگی نفس:

مصرف داروی گیاهی لیکوفار برای برطرف شدن سرفه های آلرژیک و تنگی نفس بسیار مفید می باشد. عصاره اکالیپتوس و فلفل قرمز سبب ریلکس شدن عضله هالی صاف مجاری تنفسی می شوند و به خارج نمودن موکوس از داخل مجاری تنفسی کمک می نمایند. در نهایت باعث باز شدن راه تنفسی خواهند شد. از سوی دیگر فلفل قرمز با مهار نمودن ترشح مواد التهاب زا به ویژه پروستاگلاندین ها تاثیر ضد التهابی خود را اعمال می نماید و گرفتگی صدا و التهاب گلو را درمان می نماید.
معرفی داروی لیکوفار

لیکوفار برای بهبود کرونا

گلودرد یکی از بیماری های بسیار شایع می باشد که اغلب به خاطر عفونت ویروسی و باکتریایی ایجاد می شود. همانطور که امروزه شاهد اپیدمی کرونا و علائم آن هستیم، گلودرد را می توان یکی از علائم شایع این بیماری نام برد. از فوائد گیاهان دارویی مختلف می توان برای بهبود و کوتاه تر شدن دوره درمان استفاده نمود. قرص مکیدنی لیکوفار با دارا بودن مواد گیاهی موثر به ویژه شیرین بیان و اکالیپتوس و فلفل قرمز می تواند با عملکرد ضد درد، ضد التهاب و ضد میکروبی خود تاثیر قابل ملاحظه ای در بهبود گلودرد و گرفتگی صدا ناشی از ویروس کرونا داشته باشد.
معرفی داروی لیکوفار

نحوه و مقدار مصرف لیکوفار

روش مصرف این دارو همانطور که گفته شد به شکل مکیدنی می باشد. در افراد بزرگسال این دارو باید بعد از بروز حس گرفتگی گلو و دردگلو برای سه روز، هر ۶ ساعت یکبار یک قرص را مصرف نمایند.
تجویز و مقدار صحیح مصرف را پزشک تعیین خواهد کرد. قبل از مصرف دارو حتما با پزشک یا داروساز مشورت نمایید.
بررسی داروی لیکوفار

عوارض مصرف

داروی لیکوفار می تواند در برخی از افراد باعث بروز مشکلات گوارشی، تهوع و استفراغ گردد. همچنین استفاده طولانی مدت از این دارو می تواند سبب افزایش فشار خون، مشکلات قلبی، عدم تعادل در الکترولیت ها و ضعف عضلانی گردد. در صورت بروز هر نوع عارضه ای با پزشک یا داروساز مشورت نمایید.

تداخل دارویی

مصرف همزمان داروهای گیاهی و فرآوردهای دارای گیاه شیرین بیان با داروهای هورمونی دارای اثرات آنتی استروژن و استروژن و همچنین کورتیکوستروییدها باید با تجویز پزشک و با احتیاط باشد.
علاوه بر آن مصرف این دارو با داروهای تیازیدی، فوروزماید، داروهای آنتی آریتمی نظیر کینیدین و پروکابین آمید تجویز نمی شود و توصیه نمی گردد.
داروی لیکوفار چیست؟

موارد احتیاطی و منع مصرف لیکوفار

  • مصرف بیش از اندازه این دارو به خاطر وجود عصاره شیرین بیان می تواند باعث بیشتر شدن ترشح هورمون آلدوسترون در بدن گردد. این موضوع همچنین باعث حبس سدیم و آب در خون می شود و فشار خون را بیشتر خواهد کرد. علاوه بر این احتباس سدیم در اشخاص دیابتی می تواند باعث شدید تر شدن عدم تحمل گلوکز شود و کنترل قند خون در دیابتی ها را مشکل ساز کند.
  • اشخاصی که به فلفل قرمز حساسیت داشته باشند، از مصرف دارو خودداری نمایند.
  • داروی مورد نظر در اشخاص مبتلا به هپاتیت مزمن، انسداد مجاری صفراوی، بیماری های کبدی، سیروز کبدی، نارسایی کلیه، دیابت ملیتوس، آریتمی، فشار خون بالا، هیپرتونیک و هیپوکالمی نباید استفاده شود و ممنوع است.
  • به خاطر بودن فلفل قرمز در این دارو اشخاصی که دارای معده حساس، زخم معده و سندروم روده تحریک پذیر می باشند، در مصرف دارو احتیاط نمایند و قبل از مصرف با پزشک مشورت نمایند.
  • مصرف قرص لیکوفار در دوره بارداری و شیردهی توصیه نمی گردد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد