hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بهبود وضعیت گوزن‌های قرمز در پارک جنگلی قرق

بهبود وضعیت گوزن‌های قرمز در پارک جنگلی قرق

گوزن‌های قرمز پارک جنگلی قرق در استان گلستان که تا دو ماه پیش در شرایط نامناسبی زندگی می‌کردند حالا حال و روز بهتری پیدا کرده اند.
 حدود دوماه پیش باشگاه خبرنگاران جوان در گرگان از وضعیت مرال‌های پارک جنگلی قرق گزارشی تهیه کرد.
در این گزارش به موضوع مناسب نبودن فضای نگهداری مرال‌ها و خرابی فنس‌ها که زمینه ساز فرار‌های مکرر و آسیب رسیدن به آن‌ها بود پرداخته شد.
حالا با گذشت نزدیک به ۲ ماه از تهیه این گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در گرگان به سراغ مرال‌ها رفت تا از آخرین وضعیت آن‌ها مطلع شود.

مقسم رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهر گرگان در این باره گفت: این فنس‌ها در سنوات گذشته نصب و در اکثر قسمت‌ها دچار فرسودگی بود که همین موضوع زمینه ساز فرارمرال‌ها شده بود.
او افزود: بعد از پیگیری‌های باشگاه خبرنگاران جوان در گرگان مسیر‌هایی که این فنس‌ها تخریب شده بود و منجر به فرار مرال‌ها بود شناسایی و تعمیر شد.
مقسم ادامه داد: علاوه بر تعمیر فنس‌های تخریب شده با جوش دادن میله‌هایی به بالای فنس‌ها ارتفاع آن‌ها هم افزایش پیدا کرد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهر گرگان گفت: قبل از به سازی فنس‌ها روزانه شاهد چندین نوبت فرار مرال‌ها بودیم، اما در مدتی که این فنس‌ها تعمیر شده اند خوشبختانه دیگر فرار مرال‌ها گزارش نشده است.

حدود نیم قرن پیش نخستین مرکز تکثیر و نگه داری مرال در کشور با هدف بقای نسل این گونه کمیاب در پارک جنگلی قرق تاسیس شد و در این مدت حدود ۱۰۰ راس مرال به مراکز مختلف نگه داری گوزن قرمز در کشور از جمله ارسباران و سمسکنده ارسال شده است.

در ادامه گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در گرگان را از بهبود شرایط مرال‌ها ببینید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد