hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > احیای خلیج گرگان نیازمند عزم ملی/ترک فعل مدیران بررسی می شود

احیای خلیج گرگان نیازمند عزم ملی/ترک فعل مدیران بررسی می شود

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان این که احیا خلیج گرگان نیازمند عزم ملی است، گفت: ترک فعل مدیران در زمینه خلیج بررسی می شود.
حیدر آسیابی صبح پنج شنبه در نشست زیست محیطی با موضوع خشک شدن خلیج گرگان که در جزیره آشوراده برگزار شد اظهارکرد: ما معتقد هستیم درباره خلیج گرگان حقوق عامه تضییع شده و دامنه این تضییع هر روز گسترده‌تر می‌شود ولی در عمل هیچ عزم و اراده‌ای در استان و سطح کشور برای رفع این مشکل دیده نشده است.
رئیس کل دادگستری گلستان افزود: در دستگاه قضائی استان به صورت جدی از مسئولان اجرایی و متولی امر مطالبه می‌کنیم و اعتقاد ما این است که در این بخش ترک فعل اتفاق افتاده است.
وی نبود یک مدیریت متمرکز مسئولیت پذیر را مشکل اصلی برای احیای این خلیج عنوان کرد و گفت: به جای اینکه دستگاه‌های متولی در این زمینه مطالبه گری کرده و برای حل مشکل چانه زنی کنند دستگاه‌های قضائی و نظارتی به موضوع ورود کرده و از این دستگاه‌ها می‌خواهند که به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.
وی با بیان اینکه مشکل خلیج گرگان فقط مربوط به گلستان نیست، گفت: باید مطالبه فراگیر و ملی برای کمک به احیای این خلیج صورت بگیرد وگرنه عواقب آن استان‌های دیگر و حتی کشورهای منطقه را هم درگیر خواهد کرد.
حیدر آسیابی بیان کرد: نمایندگان استان هم باید ورود جدی به این موضوع داشته باشند و در سفرهای استانی رئیس جمهور، اختصاص ردیف اعتباری ویژه برای احیای خلیج گرگان مطالبه اصلی استان باشد تا برای احیای این خلیج اقدام اساسی صوت بگیرد و بتوانیم جلوی آثار مخرب محیط زیست را بگیریم.
آسیابی ادامه داد: از زمان بروز این معضل تاکنون به جز چند جلسه و چند مصوبه برای رفع کوتاه مدت مشکل که آن هم بر زمین مانده، در عمل هیچ اتفاقی نیفتاده و باید به دنبال مطالبه اجرای مصوبات کمیته ملی احیای تالاب‌ها باشیم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد