hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > حمایت دموکرات ها از نماینده زن مسلمان در برابر حملات ترامپ

حمایت دموکرات ها از نماینده زن مسلمان در برابر حملات ترامپ

نمایندگان دموکرات آمریکا در حالی حمایت خود از نماینده زن و مسلمان ایالت مینه سوتا را افزایش داده اند که حملات ترامپ علیه وی تشدید شده است.
به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا حملات خود علیه ایلهان عمر نماینده دموکرات و مسلمان را به شدت افزایش داده است، نمایندگان دموکرات نیز که پیش از این انتقاداتی را مطرح کرده بودند، به حمایت از وی پرداخته اند. 
ایلهان عمر یکی از دو زن مسلمانی است که وارد کنگره آمریکا شده است. نمایندگان دموکرات پیش از این از اظهارات ایلهان عمر طی هفته های اخیر انتقاد کرده و این اظهارات را ضد یهودی ارزیابی کرده بودند ولی اکنون به حمایت از وی در برابر ترامپ برخاسته اند. 
روز جمعه ترامپ با انتشار فیلم ویدئویی در توئیتر سعی کرد تا این طور وانمود کند که حملات ۱۱ سپتامبر اهمیت چندانی برای ایلهان عمر نماینده مسلمان و زن کنگره نداشته است. 
ایلهان ماه گذشته در سخنانی در جمع فعالان حقوق مسلمانان و گروه های حقوق بشر گفته بود که "مسلمانان از این مساله به شدت ناراضی هستند که مانند شهروندان درجه دوم در آمریکا زندگی می کنند." 
نمایندگان حزب جمهوریخواه آمریکا این نماینده دموکرات را متهم کرده اند که سعی داشته تا اهمیت حملات ۱۱ سپتامبر را کاهش دهد. 
مارسیا فوج نماینده دموکرات ایالت اوهایو ضمن دفاع از ایلهان عمر، گفت: چیزی که او گفته واقعا درست بوده است. پس از حملات ۱۱ سپتامبر رفتار به شدت نامناسب و هولناکی با مسلمانان در این کشور صورت گرفته است. 
نمایندگان ارشد دموکرات از جمله نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان و بنی تامپسون رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان نیز خواستار افزایش تدابیر امنیتی برای حفاظت از جان و سلامتی ایلهان عمر شده اند. 
تامپسون گفت: ترامپ واقعا زندگی و جان ایلهان عمر را با انتشار این توئیت ها به خطر انداخته است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد