hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > اصفهان| بیش از ۷۰ هزار مسافر از طرح خدمات نوروزی هلال‌احمر اصفهان بهره‌مند شدند

اصفهان| بیش از ۷۰ هزار مسافر از طرح خدمات نوروزی هلال‌احمر اصفهان بهره‌مند شدند

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان اصفهان از خدمات‌رسانی به ۷۱ هزار و چهل نفر مسافر نوروزی در نوزدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی این جمعیت خبر داد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان اصفهان از خدمات‌رسانی به ۷۱ هزار و چهل نفر مسافر نوروزی در نوزدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی این جمعیت خبر داد.

شهریار انصاری رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان اصفهان با بیان اینکه آیین افتتاحیه هجدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی با حضور استاندار محترم، معاون دانشجویی و جوانان سازمان جوانان کشور و مسئولین استانی و شهرستانی در مرکز eoc این جمعیت برگزار شد، گفت: از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۶ فروردین ماه امسال، ۷۱ هزار و چهل نفر از مسافرین به ایستگاه‌های ایمنی و سلامت هلال‌احمر اصفهان مراجعه و از خدمات نوروزی آن بهره‌مند شدند. او افزود: در این طرح جوانان هلال‌احمر در بخش‌های مختلف از جمله برپایی چادر‌های سلامت، برپایی خیمه‌های نماز، برپایی فضای دوستدار کودک، اجرای طرح بهرفت (بهبود رفتار‌های ترافیکی) و امضاء میثاق نامه، خدمات متعددی را به مسافران ارائه کردند.

انصاری با اشاره به مراجعه ۹ هزار و پنج مسافر نوروزی به چادر‌های سلامت هلال‌احمر ادامه داد: این مسافران خدمات سلامت شامل کنترل فشارخون و ... را دریافت کردند. او تصریح کرد: از فضای دوستدار کودک ایجادشده برای مسافرین نوروزی ۸ هزار و ۱۸۷ کودک و در خیمه‌های نماز برپاشده نیز بیش از ۲۱۰۰ نمازگزار استفاده کردند. رئیس جمعیت هلال‌احمر اصفهان در خصوص طرح بهرفت بهبود رفتار‌های ترافیکی که با هدف پیشگیری از تصادف‌های جاده‌ای و با رعایت نکات ایمنی و توصیه‌های امدادی اجرا شد، گفت: در این طرح که به امضاء میثاق نامه منجر شد، با استقبال مردم همراه بود و ۱۳ هزار و ۵۰۲ نفر به این کمپین پیوستند.

انصاری با اشاره به اجرای طرح سحاب سامانه حرکت‌های امدادی و بشردوستانه سازمان جوانان گفت: در این طرح ۱۰ تیم دو نفره از جوانان هلال‌احمر با دوچرخه و یا به‌صورت پیاده در مکان‌های گردشگری و پرتجمع حضور پیدا کردند و خدمات فرهنگی و امدادی متنوعی را به ۴ هزار و هفتصد مسافر ارائه دادند. او با بیان اینکه ۴۰ هزار و ۷۱۴ نقشه، ۴۰ هزار و ۶۵۰ بروشور و ۵۰ هزار و نهصد عدد از سایر محصولات فرهنگی بین مسافران نوروزی توزیع شد، افزود: در جریان اجرای این طرح ۱۵۱ عضو جوان داوطلب و افتخاری از کانون‌های دانشجویی، دانش‌آموزی، جوانان، روستایی و غنچه‌ها در ۵ پست ثابت و سیار در سطح شهرستان به مسافران نوروزی خدمت‌رسانی کردند. رئیس هلال‌احمر اصفهان همچنین در تشریح فعالیت‌های امدادی این جمعیت در ایام نوروز عنوان کرد: طرح ملی امداد و نجات نوروزی در این شهرستان با فعالیت یک پایگاه ثابت در کوهپایه و ۲ پایگاه سیار در قالب تیم توانا خواهران و تیم واکنش سریع برادران مستقر در ایستگاه ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی در محور شرق (سه‌راهی فرودگاه)، اجرا شد.

انصاری به اجرای بازآموزی ویژه طرح امداد و نجات نوروزی ۹۸ با هدف توانمندسازی نجاتگران فعال در پایگاه‌های امداد و نجات سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: امدادگران با به‌کارگیری یک دستگاه آمبولانس، دو دستگاه خودروی امدادی و دو دستگاه موتورسیکلت امدادی به‌صورت ۲۴ ساعته، در طول طرح آماده پاسخگویی لازم و ارائه خدمات امدادی بودند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد